torsdag 22 april 2010

Tillfälligt avbrott,,,

Allt som oftast känns det som om vårat liv är en som en bubbla,
jag är förvirrad i vanliga fall men nu är det katastrof,,
Robban har blivit lika dan,,
Vi vandrar omkring & gör det som ska göras.
Planera är inte riktigt på vårat schema längre.
Jag dubbelbokar,,ja tillomed trippelbokar & glömmer vad som
är bestämt men märkligt nog inte det som har med Theo & göra
men det är väl så att det är han som ger mej min energi &
styrka nu,,,varje liten kram & puss gör att jag fylls på..
Jag glömmer att svara på sms & mejl om jag inte gör det direkt
när jag får dom, glömmer ringa tillbaka till dom som ringer..
Ja disträ helt enkelt..

Tyvärr är det dags för en vecka utan honom igen!
De kommer bli så tyst för denna vecka har det varit fullt med
barn här, både ute & inne & dom kommer & ringer på & vill leka
med honom,,är ett gäng som leker kanon ihop nu på gården=)

I morron fyller min underbara man & stöttepelare år, nä jag
har inte glömt bort det men det känns ungefär som om att..
jaha de var den dagen,,jo vi känner så båda två...kan lixom kvitta.
Vi är för trötta på detta liv nu!
Vi ska planera in en weekend att bara få vara två i mängden,
slippa tänka på Mr c & bara rå om varandra,,mysa ,bada
bubbelbad, ja bara myzhelg.

Någon som har nåt mysigt förslag?
Ska sova en natt...go mat e ett måste behöver inte vara lyxigare
än så,,

Det jag skäms mest för är att jag inte har tänkt på att Theo hade
velat köpa nåt till Robban, det slog mej ikväll när Theo
ifrågasatte varför vi inte bakat nån tårta till honom tills
födelsedagsfrukostenpåsängen,,,
Hoppas på att få låna Theo till kalaset på lördag så då kan vi fixa
det...men kändes dumt!
Han får present i allafall,,en skinnjacka som han önskat sej,,de
är han värd osså frukost på sängen är ju ett måste=)

Annars har jag hunnit med ett Aloeveraparty, hittade en
duschcreme som ska vara bra & mjukgörande & ett Aloeveragel
ypperligt bra vid myggbett, getingbett,solsveda mm.
Använde en sån när Theo hade vattenkoppor & han har inga
ärr efter det alls så visst funkar de.
Även en spontanoplanerad fika med Camilla, Blomman & Anna.

Var & tog nya prover idag oxå, 1,0 hade dom hoppat upp till
men dom vågade inte ge mej den nya sorten försen i morron.
Jag ska visst övervakas så det inte blir några allergiska
reagtioner så dom kolla blodtryck & annat bös visst under hela
behandlingen & då ska visst värdena vara stabilare,,
jäkla vita rackare.
Jag ska ta nya prover i Jpg i morron men jag hade en
temperaturförhöjning här ikväll,,37,7 men nu så har de återgått
till normala 36,6 men ska ringa i morron & kolla med dom,,
känner mej lite snuvig & frysig men det kan vara liet nervositet
öxå inför morrondagen...
Om jag fattade rätt så ska det vara Cortison i detta så vem vet
jag kankse blir riktigt cortisonrund i sommar...tacka gode gud för
att kjolar tillverkats!!!

Så återigen blir inget som planerat..Robban får ta en semesterdag
igen,,,men vi vill ju att han ska vara med så då får det bli så helt
enkelt..hoppas jag orkar masa mej in på IKEA,,vi måste ha hyllor
till Theos rum , en cdhylla & en toaspegelhylla...

Hua,,nu måste jag nog stänga till de melerade & sova sju kvart
i timmen..

Hejdåposs!






2 kommentarer:

  1. Krya på dig Annica! =) kortison är inte det roligaste, men otroligt effektivt. Det kommer hålla dig frisk. Jag äter ju kortison och jag har ofta fått höra att jag är ett astmabarn, då jag har kortisonrunda kinder ;) men vad gör det? Bara man mår bra! Såg att du utmanat mig, ska göra den när jag hinner...

    Kraam

    SvaraRadera
  2. Du har all rätt att känna som du gör nu. Ta en dag i taget o vila o mys det du orkar Kram på dej.

    SvaraRadera