tisdag 20 april 2010

Sett första Tussilagon,,,

Gårdagen bestod mest av att plocka här lite granna, Robban
fixade hyllor & bar in tvättmaskinen...
Tjohoooo EGEN tvättmaskin,,so underbart & sen kunna hänga
tvätten ute,,,,sommardoftande kläder & lakan=)))

Theo lekte med Simon & resten av ungarna på gården.
Min kropp är trött men lycklig övar att vi är här nu,,,gamla
lyan är klar,,fick lite påbackning av städ men inget allvarligt,
det gick att fixa på 20 minuter..
Vi blev ersättningsskyldiga till kökstapetn men det visste jag
några kanske känner igen det med kli i fingrarna när en flik är
lös,,,
Theo tyckte det var kul iallafall..=/

Fast lite galet är det ändå,,en papptapet i ett kök,,de går inte
att torka av ju & är rivningsinbjudande...
Vill vi ha en "riktig" kökstapet som är avtorkningsbar eller
målat så får vi lägga till en slant..
Lite galet tycker ju jag då men men,,,,NO COMMENTS!
Hade hur eller hur en ybertrevlig besiktningsman,,de är +

I dag har Camilla & jag tagit tag i våra walkabouter,,,pratat
länge om detta men nu så kör vi igång...
Summan blev nog ca 1,5 H & 6080 steg ca,,jag måste försöka
få stabilitet på min kropp,,aldeles för mkt kläder som jag inte
kommer i & är inte tillfreds med mej själv längre...
Visst jag vet att det beror på cellgifter & sånt men att röra
lite på mej är ju inte skadligt,,frisk luft & cajjo får kanonrunda
så han är trött den gamle mannen =))))
Hittade Tussilago oxå,,dom är ju för söta!!!
VÅR!!!

Theo har en Mormordag idag,,han ville vara hos henne & det
får han ju gärna vara,,är viktigt med den kontakten & dom har
det så mysigt,,fikar & pratar & njuter av varandra....
Jag har själv inte träffat min Farmor & Mormor dog när jag
var 3 år så därför tycker jag att det är ännu viktigare,,,
Theo kommer ju knappt ihåg sin Morfar tyvärr..

Nu ska jag styra kosan & kolla på tapeter till kök & sovrum
& passa på att handla lite...

I kväll bär det av på Aloeveraparty,,ska bli kul,,behöver lite
sån däringa salva,,,

Vad har ni för er en dag som denna då?

Hejdåposs!

4 kommentarer:

  1. Hrmff...du vet väl att det är 12000 steg om dan man ska gå va:)))

    fniss fniss...

    jag har ridit hästapålle, storhandlat och nu ska jag slänga ihop en sallad o sen vila en stund innan partyt ikväll, ses då gumman! kramen!

    SvaraRadera
  2. Masserat i Kongsvinger, stod på mitt program idag. Kanske blir det nån form av rörelse blir det nog senare, promenad eller nåt.
    Kul o se på tapeter.
    Ha de gött Kram

    SvaraRadera
  3. Du har fått en utmaning av mig!

    SvaraRadera
  4. Tussilago finns en hel mängd här men tror inte de syns nu.. Det vräker ner SNÖ!! Vad tusan är det för mening att skicka ner den skiten nu??

    Ha nu en bra kväll..

    Kram Mia

    SvaraRadera