fredag 23 april 2010

Nu rullar vi till nästa station,,

1
,,,hänger ni med?
1
Är trött men inte så trött som jag trodde jag skulle vara.
1
uppstigning kl 06,00, tog febern,,36,7,,normalt igen =)
Sen var det frukost & paket på sängen för min man, för det ska
man ha här i Ankboet..ett måste när man fyller år.
Ringde Onkologen & fick grönt ljus för att komma in i dag...
Lämna Theo på dagis & köpa snus..somnade på ditvägen i
vanlig ordning,,jag är som ett barn när jag åker bil,jag kan
knappt hålla mej vaken.
1
Checkade in på hotell Onkologen 09.10 i morse,dom tog prover
mej & kollade dom vita rackarna.
Svaret skulle dröja 1 H så vi la oss tillrätta i sängen jag & Robban
& kollade på tv & jag slumrade till i mellanåt..
Sen blev det lunch,jag började få kalla fötter när proverna tog så
lång tid,,
Även att jag checkade in på morron så var jag inte berättigad
till lunch där för att jag inte var inskriven utan dagpatient så R
åkte till
Mackedonkan
1
Vi käkade & väntade ytterligare när kl var 13.30 så kom
sköterskan som tog mina prover & undrade om ingen varit
inne hos oss..Nä de hade ju ingen varit,,vi väntade & väntade ju
Kl 14 fick jag besked att läkaren kollat på proverna & då hade
dom stigit till 1,3,,på gränsen men dom skulle ge mej cellgifterna.
Bad om dispans en sväng till IKEA & handla hyllor till Theos
rum & toaletten,sedvanliga batteri & doftljus oxå=),
De fick jag, 5 kvart kunde vi vara borta,,så gutt & komma ut i
luften, inne på Onken blir jag bara trött & illamående.
Var nog de snabbaste besök på IKEA någonsin,,in & hämta de vi
skulle ha & kolla på lite ideer som pluppat upp i våra huvuden.
Tur vi har samma knäppa ideer & smak.
Sen for vi tebax,,
1
"bara" en påse
1
Jag fick 1 påse denna gången & Cortison & nåt annat i
förebyggande för ev allergisk reaktion, jag kommer tappa hår av
denna behandling oxå men skulle nog inte bli mer cortisonstinn
än innan,,var ju skönt det.
Taxol heter behandlingen,,,
Hon tog blodtrycket 3 ggr med 5 min mellanrum & de såg bra ut.
Inget kli i halsen som man kan få men hon satt hos mej &
övervakade den första kvarten,,jag fixade det så det fick droppa
på..lite koksaltlösning oxå.
Trött?
Ja jag slumrade flera ggr unde tiden, de bet de där Tavegylet,
ännu en lärdom i livet..nu vet jag hur allergiker har det oxå.
Alltid nåt nytt att lära!

1
Lite frusen oxå.
1
Vi fick faktiskt mackor & kaffe till kvällsfikat=)
Läkaren fick vi inte träffa, varför visste ingen,,hade ju en del
frågor till henne ang sjukresor & mina vattensvullna ben mm
men jag fick en telefontid till Onsdag med henne.
1
Så denna dagen har varit låååååång, Onokologen mellan
09,10-17,15,,sicken födelsedag för Robban va!!!
1
Slocknade ju på vägen hem oxå, handlade glass & godis till
soffan ikväll=)
Tackar camilla för Cajjohjälpen.
1
Hur har eran fredag sett ut då?
1
Hejdåposs!


6 kommentarer:

  1. födelsedagskarusell här för fullt hus:)

    förstår att det varit en tuff dag...hälsa Robban stort grattis i allafall och ni kan trösta er med att ni kommer fira många många födelsedagar framåta nån heeelt annan stans än på "hotellet"...

    lider med dej, hoppas att du kommer ta dej igenom den här omgången med så bra som möjligt går!

    kramar på dej!!

    SvaraRadera
  2. Fin fredag här. Körde barnbarnet till skolan o morse så hon slapp gå till "Fritis" . Sov middag idag. Jobbat lite ikväll. Ha en fin lördag
    Kram

    SvaraRadera
  3. Inte den roligaste fredagen för er men tror att maken hade en bra födelsedag trots allt, han fick ju vara med dig hela dagen :-)

    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Halkade in via Gladmymlan och när jag är här lämnar jag ett tassavtryck.

    Hoppas kvällen blir bra efter en tuff behandling.

    SvaraRadera
  5. Tråkig och rastlös fredag här. Önskar jag kunde sända lite styrka till dig :)

    *skickar styrke kramar*

    SvaraRadera
  6. attans oxå.. jag som skulle skicka sms till robban (eller var det råbärt han heter nu? ) och gratta honom från oss.. Ja herre gud... dåligt minne? ja! Du få läsa om min dag på min blogg! Kram

    SvaraRadera