måndag 2 augusti 2010

Änglahund

*
1999-04-25,,,2010-08-02
*
I dag fick Cajjo somna in, somnande i vårat sällskap på sin
filt.
Ett tufft beslut av Robban,dom har ju camperat i 8 år ihop &
det är hans bebis men vi vet att nu har han det bra, inte ont
& säkert massa katter att skälla på.
Men det är tomt här, ingen Cajjo som möter i dörren, ingen
som ligger på soffan, ingen som dricker vatten....
Ingen som behöver gå ut & kissa,ingen som buffar när vi
nyser.
*
Det var en av Cajjos specialiteer nämnligen..när någon nös i
hans närhet,,dag som natt så kom han alltid & buffade intill
nosen för att kolla så man mådde bra =)
Hans älskade krokodil är med honom, mellan tassarna som han
brukade ha den ,,,
Han begravdes på sina jaktmarker gemeter sina
hundkompisar,,
Robban kan åka & prata med honom precis när han vill.
*
Du och Jag,,,

*
Lagt upp tassen lite försynt,,

*

Favoritposen!
*
Sov gott söta vän!
Vi kände inte varandra så länge men du fastnade, glöms gör
du aldrig!
En ärlig, omtänksam herre var du, lugn & fin...
*
Hejdåposs!





12 kommentarer:

  1. Så det blev så...svårt, svårt.
    Mina tankar hos er, kramar hårt.

    (det blev ett rim, men det var inte meningen, låter det stå kvar iallafall)

    SvaraRadera
  2. åå kramar om er! Har tårar i ögat! Ni gjorde det bästa beslutet ni kunde! Hälsa och säg att vi tänker på er! Kram

    SvaraRadera
  3. Usch vad jobbigt... fick en tår i ögat....

    SvaraRadera
  4. ja du stumpan....jag vet det är tufft. men ändå. han fick ett bra liv, han hade många härliga år tillsammans med sin älskade Robban, och han fick somna in lugnt och fint, mer kan man inte begära.
    sorgen efter husdjur är minst lika stor som efter en människa anser jag, och det tar tiiid...man tycker man hör dom, man hör tassar på golvet, man köper hundmat i affären...jag vet i alla fall att lille rara Cajjo har en vän på dom evigt grönskande ängarna..dom springer nog för fullt nu jagandes allt dom hittar:)

    löve till er båda!!! kram kram kram!!

    SvaraRadera
  5. Tänker på er! Kramizar från Myrstacken

    SvaraRadera
  6. Fick aldrig äran att träffa cajjo,,,,men jag kände honom iaf. Mina tankar är med er!
    Kramar KusinLottaB

    SvaraRadera
  7. Lilla söta, underbara, goa, speciella Cajjo! Tänker på er massor! Kram Tina

    SvaraRadera
  8. Nu klarar jag inte skriva för jag bara gråter av ditt fina inlägg.Jag är hemskt blödig då det gäller djur,speciellt hundar.Hälsa maken att jag tänker på han och att jag lider med er.Visst Cajjo har det bra,men ni då?
    Kram,kram,kram.

    SvaraRadera
  9. (Varför gråter man över djur man aldrig träffat? Snyft!)

    Den enda tröst jag kan ge är att deras närvaro aldrig lämnar oss och att vi har dem med i våra drömmar...

    Kramar från mig!

    SvaraRadera
  10. Det är tufft att ta beslutet men nu lider han inte. Jag vet föresten jättesöta små dvärgschnauzer valpar. Billiga för hon blir inte av av med dom. ??
    //Mariette

    SvaraRadera
  11. Det är inte utan att man fäller en tår när man läser ditt fina inlägg om Cajjo. Han var en otroligt mysig hund. Måste vara grymt tufft för Robban..
    Styrkekramar till er båda!

    SvaraRadera
  12. Tårarna rinner, usch och fy va sorgligt det är när en god vän går bort, många kramar till er båda.

    Kramkramkram

    SvaraRadera