fredag 6 augusti 2010

Sticketallen...

*
Tog oss en tur till Emmaus idag,,sekond hand kan jag inte få
för mycket av helt enkelt...
Vi fyndade lite allihopa tror jag minsann =)
Lite fika e inte fel..
mumsigt!

Robban fyndade bäst,,,
*
Ett skinnställ för 300 kr, Ja han kankse inte bör ha det
tillsammans men visst var & ett för sej funkar,,,tror mest
att det var jackan han var ute efter,,(han e ju Jackoman)
*
På hemvägen stannade vi till vid Sticketallen & lämnade
varsin sticka,,får se om det funkar.
*

Sticketallen



Här stoppas stickorna.
*
Det ska visst finnas Sticketallar lite var stans i vårat land om
jag fattat rätt.
Svärmor berättade att förr så gick folk till tallen & stoppade
in stickor i hålen på tallen (som plockas från marken).
Bad tallen att ta ens krämpor vad det nu månne vara.
Jag bad den ta min onda rygg så nu får vi väl se =)
kul med lite historia så här en Torsdag.
*
Är det nån annan som stött på en Sticketall?
*
Varit hos Anna en sväng & tjatat bort en stund med kaffe &
Theo lekte med den efterlängtade Simon, har lånat han idag.
Theoabstinensen var HÖG men fick hänga med honom &
gosa en stund,,,kvoten är inte uppfylld men lite påfylld!
*
ringde Onkologen idag, jag har såna oerhörda svettningar,
sötsug & är sååååååååå trött hela tiden, orkar inget.
Törstig oxå, jag som i vanliga fall är urkass på att dricka häver
i mej liter med dricka numera.
Är ju lite nojjig oxå pga min rygg för den går uppåt med det
onda samtidigt som det värker i svanken.
*
Hur eller hur så tyckte dom jag skulle boka en tid med läkaren
på strålningen & om det blev värre innan dess så skulle jag
ringa igen..
Var väl inte det svarte jag ville ha för nu blev jag ju ännu
mer nojjig men jag ska boka en tid iallafall när jag kommer
dit på tisdag.
Ryggen kan ju bero på att jag varit förkylt & hostat & infektion
i kroppen helt enkelt..jag har inte tid med något annat..
Hade ju tänkt att börja leva mitt nya liv snart jue!
*
Men först så ska vi till Stockholm, njuta av ett restaurangbesök
i morron med Robbans bror & hans sambo & svärmor.
Sova på hotell & äta hotellfrukost =))))))
Sonisphere blir det på lördagen..
*
Men nu,,,,sova sängen en stund!
*
Hejdåposs!





2 kommentarer:

  1. Har aldrig hört talas om Sticketall...
    Ha det så roligt i Stockholm, min Lilla O ska dit :O)

    SvaraRadera
  2. Har hört talas om sticketall men vet inte om vi har någon här.. Hoppas att tallen tar det inda i din rygg så du slipper det..

    Kram Mia

    SvaraRadera