tisdag 17 augusti 2010

E gnällig & tjatig idag,,,,,

*
Ännu en strålning avklarad, ytterliagare 2 gray i kroppen.
*
Hämtade ut min peruk idag oxå men ja vete sjutton,
den får nog bli ett minne av resan.
Kändes mest konstigt att ha hår nu,,,har ju varit utan i 5
mån,den är varm & mest ivägen,,,
Kan väl använda den när jag vill var för mej själv en stund &
en i mängden kanske =)
*
Idag har jag inte haft så mycket tålamod, känner mej mest
som en hackande Lpskiva,,,,tjat,tjat,tjat hela tiden..
Theo & jag blev rejält osams idag,det gör ont i mej & jag
försöker verkligen räkna till tusen men ibland rinner det över.
Mamma har jag nog hört till leda idag & detta med att lyssna.
*
Han är helt suverän egentligen, allt han har varit med om
nu det senaste som han inte riktigt kan greppa, klrta att han
oxå måste få ut sin frustration,,han är så duktig fast det är
inte alltid jag orkar att ha tålamod tyvärr.
Önskar jag kunde räkna till 1 miljon istället för att tjata &
bli arg,,,,
*
Grundanledningen till mitt trytande tålamod är egentligen
brist på sömn, jag sover inte en hel natt,,vet inte när det
hände senast & det är så jobbigt.
Spikmattan hjälper förvisso mej till att slappna av en del men
inte på långa vägar tillräckligt.
Theo kommer ju in till oss ännu på nätterna & då vaknar jag
för om han inte får plats så puttar han så det finns plats.
Jag vaknar ju oavsett minst 4 ggr / natt trots sovmedicin,
jag drömmer hela tiden känns det som men det är väl ett
sätt för kroppen att bearbeta allt som varit, jag är inte
människa till att kunna bena upp allt & panikångersten lurar
runt hörnet hela tiden, jobbigt att andas bland för mycket
folk.
Grubblar på: pengar,arbete,människor runt mej, om Theo
tycker jag är en hemsk mamma som bara gnäller,vad som är
felet med att jag samlar vatten & svullnar i kroppen.
*
Jag saknar pirret av glädje & att vilja göra saker,motivation
helt enkelt.
Jag borde ju vara glad nu när allt gått bra,kanske tillomed
tacksam för att jag lever !!
*
Ursäkta mitt gnäll men det känns som om jag bara snurrar
runt på stället & inte kommer nån stans....
*
Allt jag vill är att få sova några nätter på raken för då vet jag
att det skulle kännas bättre, känna mej mer glad & nöjd med
mej själv...
*
Då hyresvärden inte satt på värmen ännu så är det så rått
här, tvätten torkar inte & luktar till slut unket,,,men si ikväll
kom vi på att.....
Mixpresenten används numera inomhus, till att värma
tvätten med...varmt & gott är det.
*
Har haft najsigt besök idag så jag fick skratta lite, mixade
ihop en paj på blåbär,rabarber & jordubbar,,,,kankse inte
den godaste jag ätit men den slank ner,,,vaniljsås på så =)
*
Nu äntligen har Theo somnat så jag kankse skulle passa på
att slumra till jag oxå.
I morron är det dags för läkarbesök på strål ang mina
svallningar,,ja åsså strålning då...
*
Hejdåposs!






3 kommentarer:

  1. hupp hupp.
    det finns så många barn i världen som blir misshandlade, sexuellt utnyttjade, vanvårdade, svälter och har suputer te föräldrar, eller som får jobba när dom ä fyra år på fabrik....

    THEO ....har det nog så bra han bara kan. det finns nog miljoner barn i världen som gärna byter sitt miserabla liv mot en gnällig eller tjatig ank-mamma...

    SE DET OVANIFRÅN:

    när problemen är så stora och så svåra som det du gått igenom,
    säger det sig själv att du inte går ärr-lös förbi. inte theo inte robba inte vänner inte nån.

    men Rustningen kan inte åka av än. inte än.
    Anka måste vara Plåt-anka ca 20 vardagar till, ignorera det som går att ignorera ....vill theo ha tre glassar fast han inte käkat middag, ge han det då för tjyvingen, var lite okonsekvent,
    släpp lite värderingar för tillfället,

    vara bara vaken o håll dej med nosen över ytan. tills denna skit är över,
    du har ju prestationskrav på dej själv som heter duga.

    du måste sänka ribban, det är inte läge att hoppa två meter i höjdhopp just nu, var nöjd om du kommer över en 30 cm så där.

    sänk sänk sänk NIVÅN på dina egna krav,
    KBT kommer göra under för dej jag loovar!

    en sak du kan göra för mej:
    varje dag, skriv upp en sak du gjort som är bra. om det så är att du "struntade i att ta en disskussion om nåt meningslöst" elleratt du gick o vilade en stund på dagen.
    eller att du lät theo spela en hel dag fast hans ögon kan bli fyrkantiga:) what ever...

    en sak om dagen,och en dag I taget är det enda du kan göra nu.
    det vet du o det vet jag.

    Theo är imponerande vad gäller avklarandet av allt han gått igenom i sitt lilla liv, o han har ju ank-gener så det stänker om det som kommer väl till pass:))))

    när grubbeltankar kommer,
    se dom. men ta inte fasta vid dom. spinn inte vidare. stäng av "filmen" om du vet hur den går.

    bryt tankemönstret med nåt helt annat om det så är att trä pärlor på en tråd eller räkna hur många gafflar du har i din låda.

    alla små små saker som får hjärnan sysselsatt med annat än grubbel, är balsam för själen.

    vad gäller vatten o skit, hela din kropp har boktstavligt talat blivit förgiftad. totalt förgiftad med radioaktivt avfall typ.

    tro pelle allt är upp o ner!!!!!!!!

    kom igen anka kom igen....uppförsbacke nu, du ä på väg att klättra över mount everest o snart är du i mål

    du kommer kunna ge theo allt o lite till, ha hur mkt tålamod som helst o lite till,
    men just NU kan du inte ge mer än du ger,
    du kan inte TROLLA.

    skärpning:))) ( kärleksfullt)))

    kram anna

    SvaraRadera
  2. Ha så bra med en mixpresent!! Den gör visst sitt jobb inom hus oxå! Bra, kram!

    SvaraRadera
  3. Gnäll, tjata och var arg när du behöver det! Och ha inte dåligt samvete! Vet att det är svårt när det kommer till att man varit arg på sina barn, men man kan ju inte stryka dem medhårs hela tiden, då gör man dem ingen tjänst i livet!

    Tänker på dig, kramar!

    SvaraRadera