fredag 17 juli 2009

Grännadagen,,

*
Så bar det då av till Gränna med picknickkorg för det ska man ha när
det bär av på tur =)
Ekonomiskt & mysigt.
Stannade till på ett ställe & bredde ut filten & Theo utforskade
området medans hanen rastade Cajjo.
Rätt som det är så ropar han att han hittat en bro & på andra sidan
fanns det ett lusthus med utsikt över Vättern så ja ni kan ju gissa vart
fikan blev av !
*
Sen fortsatte våran färd mot Gränna.
Frågade faktiskt efter vägen då det var massor år sen hanen var där
& mej ska man INTE lita på när det gäller att hitta nånstans *L*
Jag kan tro att jag varit på ett ställe fast jag inte har det*hopplös*
Är lite kuligt detta med avstånd & hur folk tycker det är långt eller
inte.
Det unga paret vi stannade sa att vi skulle fortsätta men att det är
en bra bit till,,
-Jaha sa vi då hur långt ca (jag tänkte ju typ 15 mil).
-Ja jo det är nog en 3 mil blev svaret.
3 mil!
Hade vi bott i Norrland så hade det varit avståndet till utedasset *L*
Nåväl vi kom fram & hanen fick utöva sin sport,,fickparkera,,denna
gången fick han göra det i en brant uppförsbacke *impad* jag hade
åkt ett kvarter till & hittat en annan plats kan jag lova!
På riktigt hur kan man tycka det är kul då!?
Skugga till Cajjo fick vi i allafall.
Är skönt att vara turist fast inte så långt hemifrån.

Var ju tvungen & kolla in polkagristillverkningen oxå men vet inte om det var vi eller Theo som blev mest impad =) Massa smaker fanns det ialla fall men jag bestämde mej för en citron/Lime & hanen tog brända mandlar & Theo fick en jättebamsing!




Allt frid & fröjd & stannade & käkade på hemvägen så Cajjo fick sina behov gjorda i lugn & ro.



Ska jag summera dagen så var det mysigt men för Theos del så var det nog Ice age glassen som var bäst & klubban lite =)

Grabben uppskattar det nog mer om något år men då tar vi Visingsö istället! Lite mera aktivitet på barnsemester & inte gå & kolla längs gator & i affärer,,ä ju urtrist!

Bidde en dörrskylt till oss, kunde inte motstå den liksom,,


Ja välkommna!

Nu har det slunkit ner några koppar Java & snart duschen som hägrar.

Ska laga kasslersallad till min hane & en & annan fulöl får han nog till detta=)

I morron ska vi iväg på bus som jag inte kan skriva om nu men lovar er en uppdatering sen, hoppas nu bara att jag fixar morrondagen & kvällen & inte panikångersten kommer påhoppande men denna gången kör jag så då kan jag åka hem när jag vill =) de är bra.

Ha en underbar kväll allahopa nu.

Hejdåposs!






3 kommentarer:

  1. Är det ringmärkning på g ???? Fick bara en känsla av det :-) KRAM

    SvaraRadera
  2. Nån gång men vet ej när ännu måste hitta ett bra datum först =)

    SvaraRadera
  3. snyggt skägg på hanen!

    SvaraRadera