fredag 10 juli 2009

Villkorslös kärlek,,

*
*
Idag har dagen bestått av tvätt *L* & dammsugning men det
sistnämnda tillhör ju vardagen ungefär som att dricka kaffe numera
sen Hanen & Cajjo flyttade in.
Har inte riktigt fatta hur mycket hår en Finnstövare kan fälla!
Måste dammsugas varje dag & ibland två i vissa rum,,nja nu kanske
jag är extra känslig mot hår men iom att jag inte fått svar på mitt
allergitest ännu (är ju BARA 4 veckor sedan det togs) så måste jag
dammsuga extra & det känns bättre då med, mattan i tvrummet
bytte vi ut till en mindre fastnahårimatta!
Vill ju så gärna att han ska vara här jue!
*
Nu fyller ju Theo 5 år i Augusti & börjar ju anta en egen person
som "kan själv".
Jag märker att han håller på att bli så stor så snabbt.
Han skaffar kompisar & kan uttrycka sin vilja tydligare.
Det är en häftig,rolig,tjatande & gozig ålder=)
Det går att prata & förklara saker för honom så han förstår mej &
situationen,,måste säga att denna villkorslösa kärlek som våra barn
ger oss & vi ger dom är mäktig!
*
När vi satt & åt idag så säger han att
-Mamma vet du vad, det är en tjej som är kär i mej här men jag är
inte kär i henne.
Jaha sa jag då & talade om att han behövde inte vara kär i henne
bara för att hon var det i honom.
Men sa han,
-Varje gång jag kommer ut här på gården så ska hon bara pussas &
det vill inte jag jue.
Sen satt vi & pratade om lite varför hon ville pussas & varför han
inte vill & så, ja på en lagom mamma-barn nivå=)
Till slut så säger han
-Men mamma vet du vad, nu har vi bestämt att vi inte ska pussas
mer för jag vill ju inte det.
Tänk så enkelt va,,,,problemem lösta *L*
*
Får kanske ta tag i disken nu,,hanen slutar snart jobba så då ska vi
handla en sväng & besöka den lokala godisaffären *L*
...för av någon anledning så har det varit råttor i Theos godislåda...
märkligt va så här inne i stan & allt,,
Ja jag bara bävar som du skulle sagt Tina=)
I morron tror jag att jag ska ner på stan & köpa mej ett par fina
byxor såna däringa trekvartbyxor eller en fin Ankankjol..
Kanske kan ble en kaffe med på city=)
Tips någon?
Nähä, öpp me röven nu kärring!!
*
Hejdåposs!

2 kommentarer:

  1. jag är så nöjd över min lille plutthund, som är en allergivänlig fäller-ej annika-på-berget-hund typ...behöver aldrig dammsuga efter honom, mer efter ungarna:-)

    ja fyra fem årsåldern är så kul ju med småkillar! fast min favoritålder är runt två tre år, när dom preciis börjar prata men inte kan så mycket typ alla L är J eller tvärtom eller alla ord börjar på H ha bill ha hyponhoppa (nyponsoppa)
    kan säga att tioårsåldern, är triiist. min är inne i trots och man blir idiotförklarad för att frågaa om han borstat tänderna typ..
    kram

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du ville länka.
    Skall hålla fanan högt och inte lägga ner bloggen.
    *lovar på heder och samvete*

    SvaraRadera