lördag 25 juli 2009

Vinbärsplockning,,,

*
Når vi sovit hyfsat länge så bar det av till vinbärsplockning i Myresjö.
Kaffe & trevligt sällakap, tjata lite om allt möjligt & vinbär så vi blev
nöjda =)
Theo hjälpte till oxå
Theo fotograf så jag blev nästan med =)

Plockbevis på Aili oxå!
*
Mr N klippte gräset & firade semester *L*
Theo fixade sysselsättning, käka äppelkart & grävde hål,,
ja det behövs inte så mycket!
Stella njöt & jag ska få en del kuliga webbsidor av Emma ,,det ser jag
fram mot.
*
gräva hål i marken är kul!!
*
Efter några timmar så var vi nöjda med vad naturen hade åt oss,för
min del blir det nog frysen & paj & muffins i vinter, saft ryktas det
tvärs över huset,,
En hink var är bra!
*
Tackar så jättemycket för bären & i morron blev det inplanerat
svampplockning under förutsättning att det inte öser ner.
Kvällen har bestått av myz, bad & godisätning & snart så sova lite..
Är såååå trötter på kvällarna numera men det tror jag beror på
tabletterna & att min kropp håller på & laddar upp!
*
Glömde ju berätta att jag tog mej in på rean i går som först, var ju
förvisso duktigt utplockat men jag hittade lite ändå.
1 Fleecepläd, 2 smådukar & 4 löpare till en summa av 163:-
det var 70 % på hela butiken,,,mmm kan leva med detta *L*
Ska bli en del julklappar av det faktiskt!
*
Tack för döskallesjalen, det blev en duk av den *L* så fint på bordet!
*
Hejdåposs!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar