tisdag 4 augusti 2009

Loppisdag,,,,

*
Då jag är en fryslort så det stänker om det,,,sova med strumpor & då
helst raggsockor är underbart.
Till motsats till mej är min Hane en varmlort!
Igår eldade jag ljus för jag tyckte det var röset, min hane tyckte nog
minst att vi hade 40 grader inomhus & jag bara njöt.
Tyckte lite synd om honom när det nästan pärlade sej i pannan.
*
Hanens laptop & jag blir allt sötare vänner men jag har fått ont i
nacken & den muskelen där,,,längtar nu till min massage den 14:e!
*
I dag tog vi en loppistur, solen sken ju inte direkt från klarblå
himmel, så då passade vi på med gott samvete.
Vi började på Ysby Lanthandel med lunch & planera resten av
rutten.
En mysig Lanthandel med MASSA gamla burkar,,,,hade kunnat
tänka mej att ta med nästan allahopa hem men si de kunde jag ju
inte=(
Sen for vi ut på landsbygden & hittade bla Sjökvistens mm.
Blev lite besviken för det var så dyrt allting men vi har fått tips om
flera så vi får se om vi hinner...
JAG VILL INTE ÅKA HEM!!!!!
Hittade en Fair Monkey från Guatemala butik oxå & kunde inte
motstå en fin väska kanske nån krona dyr men det går till ett bra
syfte!
Röer & granner =)
*
Sen bar det av till Pippis på kaffe & rabarberpaj,,,mumma för nasse!
Kan leva med det..gottigottgott=)
Cajjo hittade en kompis oxå, Rotweilern Diba en nylöpt tik så ni kan ju
tänka er vad som kunde hänt om vi lämnat dom själva=)
Cajjo tyckte väldigt mycket om henne & det var ömsesidigt !!!
*
Ikväll blev det grillat igen, denna gång korv & sen potatismos &
sallad.
*
Har även fått massage av hanen men han får nog ge mej en omgång
till för detta är inte skönt, hoppas på sol & värme i morron & att det
släpper av.
*
Måste erkänna en sak *rodnar* i dag har jag varit en knäppis!
Jag blev sååååååååååå snussugen så jag köpte en dosa..
Åhhhh så gott det var men iom detta så måste jag sluta röka!
Jag får nog röka nån gång vid fest kan jag tänka eller är det inte så?
*
Hejdåposs!

7 kommentarer:

  1. Du kanske ska köpa en sådan här:

    http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80150175

    Den kommer att få följa med mig nästa gång jag åker till Ikea. Härligt och läsa att du har det underbart. Njut så mycket du bara kan och verkligen samla in så mycket ny energi du kan.
    ha det så gott! kram

    SvaraRadera
  2. klart som korvspad man får snusa goe du! det förpestar ju inte för nån annan heller så det har ju BARA fördelar:--))
    jag snusade förr, sånt där röda lacket lös, tyckte det var riktigt gött och kan sakna det ibland. men men ...kram på dej!!

    SvaraRadera
  3. smartare att snusa än att suga i sej skit röken :)

    SvaraRadera
  4. Blomman: Kanonbra ide, det ska jag nog testa.

    Gladis & Tonis..jag ska snusa då istället =)

    SvaraRadera
  5. Du vad intressant det låter det där med reningen. Men hur renar du möblerna? Jag har faktiskt ett litet bord i mitt sovrum som jag köpte på en loppis i samband med flytten. Nästan så jag börjar fundera om något kom med där...
    Jag försökte rena lägenheten med salvia i höstas. Gick runt med rökelse i varenda rum. Det stank rök i hela trappen, men det hjälpte inte. Hade salt i varje hörn i sovrummet också, men inte heller det hjälpte. Så jag är lite tveksam om det är värt att testa salvia igen... men du har kanske något annat tips?
    Kram,
    Eva

    PS: Jag är också en riktig fryslort :-))

    SvaraRadera
  6. Helloj Ankis.. Nu har jag hittat till ditt lille bo.. Hoppas att ni har haft en underbar semester*
    Bara så du vet så kommer jag va inne o små läsa dina dagars händelser ;D

    KRMAMAAAR Natahlie (Helens)

    PS: Håller på o göra en egen blogg jag med... :P

    SvaraRadera
  7. Tihi! Det är samma sak här hemma. Jag fryser och går med tjocka koftor, medan sambon går i shorts och t-shirt. För övrigt... Ysby är nästan i mina hemtrakter. Jag är uppväxt i Skogaby :-)

    Kram

    SvaraRadera