fredag 7 augusti 2009

Blandade sysslor denna dag!

*
Uppe med tuppen & stoppade huvet i färgburken & städade av lite.
Sen bar det av mot paketinhandling,,vi har ju en kille som fyller år
på Måndag här =)
Är inte lätt att hitta nåt som blir så kanonrätt men lite spel & riddare
& en pruttkudde blir nog kanonensbra.
Jag tror han blir nöjder ändå, är väl en av fördelarna med att bo på
2 ställen kanske,,2 kalas !
*
Hämtade min lille älskling =)))
Nu bara myser jag,,,
*
Vart & handlande lite tacosgrejor oxå för det blev vi sugna på !
Lunch & sen for vi till Sandlandet med Camilla & Tove,,kan säga
att jag badade inte =) det skötte barnen så det räckte,,en aning blått
skiftade på deras läppar men nöjda var dom & de är ju huvudsaken!
Hanen passade på att ta en hojtur i det fina vädret.
Badpajsarna,,,
*
Nu har jag plockat undan det sista & kors i taket,,,,
Ankan ska stryka i kväll
för vi ska ju på bröllop i morron (måste ju),,ja stryka alltså=))
Ska förbereda våran picknickfrukost & allt ska vara iordning
för i morronbitti far vi,,
Sniffar lite på grannens grilldoft,,de är nåt speciellt med "riktig"
grillning ändå.
*
Jag blir en aning förbannad, lyssnade på nyheterna igår.
En olycka hade hänt med en bil innehållande mamma,pappa &
7 månaders baby.
Pappan körde,,,, RATTONYKTER!!!!
Dom klarade sej med lindriga skador om jag uppfattade rätt men hur
kan man utsätta sin familj & alla andra på vägen för detta?
Hur i helvete tänker folk,,,kan det inte vara nog nu med allt elände.
Vet ej vem det var men det spelar ingen roll,,,
Rattfulla har jag INGEN empati för alls!
Suck!
*
Nu måste jag bege mej till köket & steka Tacos.
Fick en hint om att Hanens bror & flickvän skulle komma med en
förlovningspresent om en stund,,,,,,undras vad det kan vara?
Mamma & Sören skulle titta över en stund oxå & Theo är med
kompisarna på gården & käkar glass!
*
Ha en underbar morrondag allahopa & kör lugnt!
*
Hejdåposs!

1 kommentar:

  1. håller fullständigt med rattfyllon har inte på vägen att göra! det enda jag kan tänka skulle vara "förmildrande" omständigheter, kanske är om man kör dagen efter, och inte allt hunnit ut ur kroppen och man då visar att man har nåt kvar när man blåser...som ett misstag, inte om man druckit en 75 dan efter o kör vid tio på förmiddagen, men lite middagsvin och sånt o sen kanske kör...typ.... nu vet jag ju inte hur lång tid man förbränner på, men det är väl det i så fall, annars anser jag har man en gång kört onykter, aldrig mer körkort. nånsin. inte på prov. inte om fem år. never. tror inte så många skulle köra fulla då.... arg.
    ha så väldigt kul nu på bröllopet och med strykning och allt annat! själv ger jag mig iväg till elmia i morgon...kallblods-utställning mm...massa fina hästar:-)
    kram

    SvaraRadera