lördag 22 augusti 2009

Bio till hösten =)

*
I går hade Theo premiär med "svärmor" som barnvakt, det hade
gått jättebra & han sov vid kvart över nio!
Var längesen jag lyckades med det=)
*
Vi var på minnesstunden för Ove, jag var väldigt skakig innan &
under tiden men kände att jag bara måste gå dit & dom hade gjort
det lagom.
Jag klarade två timmar vilket jag är stolt över men visst svetten
dröp om mej!
Tror det var så han hade velat ha det.
Begravningen hade varit väldigt fin & Hot Rat hade kört Mckortege.
En värdig begravning & sista resa.
R.I.P. Ove!
*
Stannade på Mc Donals å vägen hem, & om jag hade haft min nya
mobil med inbyggd blixt & bra kamera i så hade ni fått se en häftig
packväska på en hoj som stog där.
Det var en broderad döskalle på den,,,,,VILLE HA!
*
Idag var det biljettsläpp till Barnfilmsklubben, 8,45 stog jag där &
drog i dörren men kom inte in,,dom skulle öppna 8,30 ju.
Köpte färska frallor till frukost istället & for hem molkoken.
Efter frukost så åkte vi ner & kollade om dom kunde slå in våra
ringar dom är ju aldeles för stora & felmätta!
Men det får bli på måndag istället, vill vara utan dom så kort tid
som möjligt.
Hoppade in på biblan oxå för köp av biljetter,,,försäljningen hade
startat 9,30,,jag hade gått upp i onödan =(((
Vi fick biljetter iallafall. Ganska så sjysst fyra biofilmer fram till
December för 120 kr för två vuxna & ett barn.
Så i höst blir det:
*
*Vi på Saltkråkan.
*Lasse Majas detektivbyrå.
*Pettson & Findus glömligheter.
*Winkys hemlighet.
*
Så nu har jag gjort mitt för idag, huvudvärken kommer igen &
svettningarna..blir inte klok på detta!
Men det är väl jag just nu, kanske dax för envisa Ankan att inse,
släppa kontrollen & låta världen snurra runt mej & inte med mej.
Är ju tyvärr något av en kontrollmänniska & vill gärna vara något av
en "spindel i nätet", är helt säker på att mestadels av er som läser
vet vad jag menar =)
Jag är så oerhört glad för att jag har alla er runt mej,,jag kan bara
vara jag & ni förstår & ger mej fina ord & puschar lagom.
Ställer inga krav som jag inte fixar.
Tack alla ni !
Ni betyder alla på varoert sätt massor för mej!
*
Nu är det nog bäst att fixa lite lunch & rasta Cajjo, hanen tog sej ut
på en välbehövlig mctur,,, & Theo leker med sina saknade kompisar
på gården!
*
Kvällen kommer bestå av tacos Ala Ankan & Theo ska provspela ett
Ps2 som vi lånade på biblan.
Hanen ska bara få vila, han behöver det.
Han ställer upp på mej hela tiden, finns alltid där.
*
Jag bjuder er oxå på en glasögonAnka *fniss*
Jo jag har glasögon men har inte haft dom i offentligheten innan =)
*
glasögonankan
*
En underbar dag önskar jag er alla .
Osloskånska,,jag hoppas Jansson blir god & ni får en härlig måltid =)
*
Hejdåposs!

4 kommentarer:

  1. glasögon eller inte du är lika snygg o söt ändå:-)
    jag har en sur dag. tänker ligga i soffan och trotsa det fina vädret och glo på gamla tv4fakta-ur-trista teveprogram och tycka synd om mej själv:-)
    bra att du klarade det igår, imponerad!
    tusen kramar på dej!

    SvaraRadera
  2. Å jag vill säga f´låt..

    härom dagen såg jag dig traska in på apotektet. Själv stod jag i kassakön. Jag hade kunnat komma fram och säga hej. Men jag är lite blyg och vet inte riktigt hur jag ibland ska föra mig. F´låt..

    Börja fundera på om du , jag o gladis lider av samma sak? Tre brudar som vill vara i spindelnätet? Undra om man kan få rabatt på samtalsgrupp??

    Ha en trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
  3. Fy flate! Du är ju skitfin i glasögon! Perfekt utplockade till dej, nån är stilsäker! Och tack ;-)

    SvaraRadera
  4. Ha ha tack för dom komplimangerna,,

    SvaraRadera