tisdag 18 augusti 2009

Det är inte alltid som du tror,,

*

Har haft ett par jävliga dagar nu, det kryper & jag kan inte andas.
Huvudvärk & apati.
Vill göra massor men orkar inte, orkar inte vara social,
orkar inte/vill inte prata med någon.
Vill helst bara sitta hemma i mysbyxor utan MÅSTEN.
Inte ens solen kan få mej att le just nu.
Saknar Theo nåt fruktansvärt oxå!!
*
Funderar mycket på varför det är så här?
Jag har ju egentligen ingen anldening till det, mitt liv är på topp just
nu egentligen.
Jo ett jobb hade ju inte varit fel förvisso men det får bli efter
operationen.
Jag är en person som ÄLSKAR att vara bland folk, lära känna nytt
& uppleva nya kuliga saker..spontanitet.
Nu funkar inget av det,,,en obehaglig känsla tycker jag som inte går
att ta på.
Jag vill bli gamla Ankan igen,,,,
inte få ågren för att jag inte orkar vara med & genomföra det jag vill i
sociala sammanhang.
Tar gärna tips & råd om hur jag ska kunna komma ur detta
mönstret vet att det finns massor av personer som gått igenom
detta.
Får kanske pingla läkaren igen!
Jag vill ha KGB men det fick jag inte,,det grämer mej verkligen,,,
SUCK
*

Igår när min Hane hade varit på klubben & tvättat hojen & lekt med
dom andra grabbarna så hade han köpt,,hade frågat lite snällt innan om
han ville det förvisso men ,,se så snäll han är!
Älsk du!
En stor skål med godis,,,
*
***************************************************************
'
Måste bara klargöra en sak ang min blogg, detta krypin är mitt
andningshål där jag kan lägga mina tankar & funderingar &
händelser,positiva som negativa.
Ni som läser, läser detta ur MIN synvinkel på MITT liv & det som
är runt mej.
Då den är offentlig så får vem som helst läsa den & så vill jag ha det
men snälla låt mej få lufta på mitt sätt, jag far inte med osanningar.
Mer än att ormar e livsfarliga & den röda alltid vinner i Speedway=)
Det kunde blivit soppa men nu blev det inte så.
'
Jag är en som visar min känslor,,blir jag arg ja då visar jag det,
blir jag glad, ja då visar jag det, blir jag lessen, ja då visar jag det.
Blir jag sårad ,ja då visar jag detta.
Allt handlar om MIN syn på det hela.
Jag är nog inte ensam om att slänga ut grodor i världen.
Så tänk er för innan ni tar egna förutfattade vidarebefodringar.
Vem ni nu än är =)
**************************************************************
'
Nu ringde min väckarklocka så då är det nog dax att gå upp =)
I vanlig ordning så vakna jag när Hanen satte nyckeln i dörren 7,20
Är det inte märkligt va?
Han går upp, går ut med Cajjo,duschar & kollar på nyheterna,,varje
morron & jag trynar gott MEN när han ska gå till jobbet så vaknar
jag alltid när han låser,,,
Får väl se det positivt,,jag kommer ju upp!
'
Hade tänkt gå ner på stan idag men icke nä , är inte redo för det en
dag som denna, hoppas jag orkar en fika med Gladmymmlan när jag
väl kommit in i duschen.
En balja kaffe till kanske inte skadar *L*
'
Hejdåposs!

7 kommentarer:

  1. jag är på din sida gumsan! jag använder absolut min blogg till mitt eget personliga ältande om saker som kan vara helt meningslösa för andra:-) och det är såklart bara min synvinkel. Har nån sagt nåt eller vad får dej att poängtera detta?
    panikångesten är ju en liten lurig jävel som inte syns. ett brutet ben syns men att man går runt i ett töcken stundtals själv, är ju osynligt för medmänniskorna...

    jag känner ibland att det är så jävla svårt att få fram varför jag inte kan följa med dit eller dit...eller göra vissa saker... man "verkar" ju normal på utsidan (hyfsat i alla fall:-) men det inre...vet ju ingen om.

    ja min blogg skriver jag som jag vill på. om jag skulle vilja skriva att jag hatar folk som har gröna kläder så tänker jag göra det.
    keep up tjejen. skriv vad du vill, hur du vill och älta hur mycket du vill!

    (fast jag älskar ju din blogg just för att du är så rak och ärlig och att jag känner det som en spegelbild av mej själv ibland när jag läser:-)

    vi hörs sen! kram kram

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att du har fått ett bakslag..när du nyligen vad jag fattade det mådde så bra. Kan det kanske vara så att du behöver höja din dos eller kanske byta sort på medicinen??
    Själv fick jag byta många gånger innan det blev bra för mig. Vi är ju alla så olika så det som är bra för en kan ju bli helt fel för en annan.
    Det här med att öppna sig och visa sina känslor....trots att detta är en offentlig sida känner jag att det jag läser här är inget jag går och pratar om utan jag respekterar det jag har fått höra som ett förtroende.
    Hoppas att du snart mår bättre =)
    Kram Millan

    SvaraRadera
  3. Jag mår också bajs emellanåt och tuggar i mig en massa piller. Men det hjälper inte mot ångesten, då får man ta en annan tablett som visserligen tar bort ångesten, men som samtidigt gör en helt avtrubbad.

    Sen till det här med vad man publicerar på sin blogg...Du må tro att jag har fått skit för vad jag ibland har skrivit eller lagt ut på min blogg. I början blev jag ledsen och tog åt mig av vad folk skrev. Men nu har jag lärt mig att min blogg är MIN och jag gör vad jag vill med den. Nu mera ser jag det som en utmaning att tjafsa med folk som skriver taskiga kommentarer. Om man inte tar åt sig av skit som andra skriver, så är det riktigt roligt ;-) Är man anonym så visar man bara att man inte kan stå för vad man tycker och tänker!

    Kram på sig

    SvaraRadera
  4. Hoppas ingen varit dum mot dig!!!!
    Det förtjänar du INTE!
    Själv vill jag vara lite "hemlig" så att inte vem som helst på stan vet vem jag är...men egentligen ska ju andra skita i vad/hur man skriver, men vissa människor är bara så j-a elaka och intriganta :(

    Jag har också varit i sitsen med att inte känna igen mitt beteende..orkade inte med folk, funkade inte i sociala sammanhang över huvud taget..det gick över och jag tror att det var en lättare depretion efter en bilolycka som gjorde detta. Det fick ta sin tid och folk fick stå ut med mycket!
    Dina riktiga vänner finns kvar, för lovar dig att detta går över även om man tycker det tar på tok för lång tid.
    Skulle kunna skriva en uppsats till dig...men måste rusa o jobba!

    Kramar om..

    SvaraRadera
  5. Jag kan skicka AloeVeraLypsyl till dej om du vill. Maila mej i såna fall!

    SvaraRadera
  6. Men du gumman! Upp med hakan...de e helt ok o bara ligga inne i mysbrallor, du kanske måste tillåta dig att bara göra det.. Ett tag iallafall...& du vet var jag finns..ok?

    Stor myskram t dig..

    SvaraRadera