lördag 26 juni 2010

3 år....

*
...men känns som igår.
*
Denna kvällen regnade det, änglarna grät.
19.17 tog du ditt sista andetag i detta liv,,vi var med dej hela
tiden, jag hoppas att du visste det.
När vi körde hem på kvällen regnade det så mycket så vägen
syntes knappt,,vi åkte hoj men på nåt vis så kändes inte vätan
allt gick på rutin....
Du var inte med oss längre.
Nu slipper du all smärta, all cancer,,jag är helt övertygad om
att du åker hoj mest hela tiden & har ett garage som du kan
greja i ...
*

Favoritstället,,,garaget med Theo.
Gamla traktorn & vi.
*
Det är inte varje dag längre men näst intill som jag skulle
vela berätta något, lyfta luren & prata.
Saknaden är stor & jag önskar verkligen att du ser hur bra jag
har fått det, vilken fin man jag har & "Lilla gubben" (Theo)
har blivit stor.
Jag brukar prata med dej ibland & berätta mina tankar,,,
*
Sakanden är stor.
*
Döden är ingenting alls,jag har bara
smugit in i rummet här intill.
Jag ser er nu som jag såg er förut.
Allt vad vi var för varandra är vi ännu.
Tala till mej med samma sorglösa sätt
som ni alltid har gjort, bär inte en pressad
min av allavar eller sorg.
Skratta!
Som vi alltid har skrattat åt alla skämt
som vi hade tillsammans.
Lev,le och tänk på mej.
"Allt är väl,tacka för de"
*
Jag & pappa åkte väldigt ofta & fiskade strömming, det var
något jag tyckte om.
Hade fika med oss & spön , stog på kajen & fiskade & fiskade.
Jag brukade ha tur & få massor fast än idag tycker jag mest om
att fiska & inte äta dom =)
På den tiden var det ju kasettband som gällde & vi hade ett
"fiskarband" med blandade låtar på...
Det finns en som jag ja jag kan nog kalla det för "våran låt"
vi kunde den utantill & sjöng...
Vet ej varför men den satte sej & när jag hör den så tänker jag
på min pappa & våra fiskeresor....

*



*
Vila i frid,,,,
*
Hejdåposs!

3 kommentarer:

  1. önskar så jag fått träffa din far. tror vi hade kommet bra överens han o jag, samlare som vi båda är:)

    förstår att det känns tungt. men jag är ju övertygad att han sitter jämte dej för det mesta...

    tänker jättemycket på din mamma med, hoppas att det blir ordning på det hela med henne, när du pratar med na, säg att jag tänker o skickar över så mycket positiv energi som jag bara förmår!!!
    hon är en så go människa, hoppas hon vet om det!

    DU med anka. "pappas flicka" precis som jag är min pappas tösabit, vi blir ofta lite egna när vi är lite pojkflickor:)

    säg till Herr magsjuka att Herr C är och huserar hos dej o det inte får plats med en te jävla gubbe...

    eller kanske tvärt om då?

    saknar dej! pöss!!!

    SvaraRadera
  2. Vad fint du skriver om din pappa.. Förstår att saknaden finns där, men jag är övertygad om att en dag så träffas man igen..
    Tills dess får man tänka på de goda stunderna..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Åhhh *skickar stora styrke kramar*
    Det är jobbigast för dom som är kvar och måste sakna.

    *mer kramar*

    SvaraRadera