tisdag 29 juni 2010

Rättegång inleds idag,,,

*
Trötter,,,,men det får gå idag med!
Nattliga grubblerier är visst min grej!!
Kom på igår kväll att jag fick inte svar på min skelettröntegn
igår,,ja den summan kan ni ju räkna ut hur den slutade!
Frun som inte kan släppa tankar,,,men en eloge ska jag ha
för jag gick & la mej men snurrade & snurrade & när jag sovit
ca 40 min så kom Theo, då blev det ju varmt & trångt,smög in
i hans säng men de gick ju bara 1 H sen kom han efter,,,,
halv 4 tittade jag på kl sist,,,
Ja ja vad är en bal på slottet =)
*
Ringde till Onkologen för & kolla svaret iallafall på morron.
Allt såg ut som det skulle...Härlisch!
*
Har pratat med Infektionskliniken oxå ang mamma.
Dom har tagit massa prover på henne, natten hade visst
varit tuff, ja de kommer ur båda ändar på henne om jag
säger så.
Så nu är hon väl mer eller mindre isolerad där.
Får svar på några prover idag & resten i morron.
Psoriasis är det tagit prover på oxå men det är ju så många
faktorer som ska passa, hon går ju på antibiotika nu så
då kan dom ju inte ge henne nåt annat men fick ett namn på
medicament av Annika & de kände dom till & hade det inlagt
i åtanken & hon skulle även ta upp på ronden idag våra
tankar & funderingar.
Hoppas på svar snart men det positiva är att dom skickar
inte hem henne innan det är utrett.
Ja bara att vänta & se.
*
Idag börjar visst rättegången mot Polismannen som är åtalad
för :
4 våldtäkter
1 grov våldtäkt mot barn
10 fall av koppleri ( Koppleri innebär att någon uppsåtligen
främjar eller på ett otillbörligt sätt ekonomiskt utnyttjar att en
person har tillfälliga sexuella förbindelser mot ersättning.
Koppleri föreligger även när någon helt eller delvis upplåter
lägenhet med vetskap om att den används för tillfälliga sexuella
förbindelser mot ersättning.
Straff: fängelse i högst 4 år. Vid grovt brott fängelse i lägst 2
och högst 8 år.)
*
Lyckta dörrar?
Varför?
*
Ska bli spännade & se hur dom lyckas ta sej ur detta för det
gör dom(spott & spe & ormgift!)
*
Nä dax att stiga upp, sova är ju överreklamerat men
kroppen har vilat lite..städa är på agendan nu.
Ska hämta Theo från dagis sen för en cykeltur i det fina
vädret.
*
I kväll ska vi plocka det sista ur mammas lägenhet, min kusin
& moster städadae ur den i söndags när jag hade
magsjukesviter.
*
Hejdåposs!

3 kommentarer:

  1. Fattar inte jag heller att det ska lyckta dörrar. Skulle det aldrig vara om det var jag som skulle pressas. Men det är väl hans "fina" position som gör det. Nu ska jag aldrig i domstol för nåt sånt vidrigt, inte nåt annat heller för den delen.
    Gött att mamma blir utredd. Stackar'n
    Gött att din röntgen var bra.
    Kramen till dej o de dina

    SvaraRadera
  2. Ja du.. jag stänger mina små öron när det gäller polissnubben, jag bli så jävla förbannad att jag personligen skulle kunna göra exakt som Lisbet gör med sin förmyndare i filmen män som hatar kvinnor. pöss

    SvaraRadera
  3. De lykta dörrarna är för de drabbades skull hörde jag idag så då kan jag tycka det är bra.. Och för de nämndemän (eller vad det heter) som jobbar, för att de lättare skall kunna säga sitt utan en massa press i närheten.. Hängs ut gör han ju ändå och jobbigt kommer han att få det i finkan och det gillas :-)

    Hoppas din mamma snart mår bätte och att de hittar vad det är och ett botemedel..

    Kram Mia

    SvaraRadera