söndag 15 augusti 2010

Barnkalas & Vilda vestern,,,

*
Lördagen inleddes med barnkalas för Theo.
Nästan alla kom & Theo var jättenöjd, glad för kompisarna
& paket,lite innelek & utelek & ja hoppas att alla var nöjda =)
*
Tyvärr fick våran lördag lite svarta kanter efter ett samtal
med en kompis...
Ja jag har ju sagt tidigare att 2010 SKA RADERAS från
mannaminnen, en av våra kompisar kraschade med sin
motorcykel på fredage.
En vänstersvängade bil,,,,döda vinklen!
Han överlevde som tur var men lite operationer,brott
& en del annat,,,,att de ena efter de andra bara måste avlösas
vart är detta på väg, inga fraktioner på nacke eller huvud
som tur var....
Nu får det räcka med elände tycker jag allt eller varför inte
en stukad fot för omväxlings skull ?
*
Lördagskvällen var det ju dax för 40 årsfest/kräftskiva/
maskerad med Vilda vestern som tema.
Jag tycker det är attans kul att klä ut mej så det bidde så!
Före,,
Snälla & duktiga Blomman sminkade.

Si där,,,,,

Efter,,

Så där,,,klar för party!!!
Jag frågade Theo om han tyckte jag var fin,,,
- Mamma , du är ju för sjutton skitsnygg jue=)
Mitt lilla hjärta va....

Min man & beskyddare=)
Oss,,
Mango,Kaj,Ek,Anna & Marion.
Skjuta luftgevär gick ju som en dans
2 av 2 möjliga ,,,,,
Lassokastning ,,
Kräftor oxå & hemmafiskade.

Robban hugger i,,

Här bits inte av inte =)
En Indiankram fanns oxå =)
*
Det var en kul fest, ca 70 pers kanske, kröp lite i kroppen
men nykter & meducin så bidde det kanonbra.
Det var hästskokastning, gåtor,luftgevärskytte,lassokastning
& tändsticksproblemlösning..
Kände inte så många men vi var ju 7 som samåkte & MÅNGA
goa skratt blev det, hittade även Bea & hennes häst( Vicke)
där..
Priser till 3 bästa utklädda (tyvärr inte vi då), Liveband &
go mat,kräftor & mygg...
Hux flux så var kl 02,10,,,jag hade klarat hela kvällen.
*
Det var en helt underbar känsla att bara få vara Ankan,
knappt inget Mr C prat,,tänk vad lite hår,smink & andra
kläder gör.
Det fanns ju inget skalligt att fundera över,,,,längesen jag
kände så,,,ja de var helt underbar känsla,,obeskrivlig för den
som inte upplevt nåt liknande.
*
Theo hade övernattningspremiär hos Camilla & Tove,,,,
Han hade haft mysigt men saknat mej lite sa han den
godingen.
Stolt över honom är jag,,,ja som bara en Ankmor kan vara!!
*
Dagen idag har bestått av slapp eller ja först lite uppjagning,
stackars Camilla hade hittat en fästing i huvudet på Theo
som Robban plockade bort, nu ska vi ha koll på så att han
inte blir konstig eller så sa Eksjöakuten,,,blä så äckliga
smittodjur.
Borelia hade väl varit bäret på moset för oss i år va!!!
*
Sen har vi slappat & Theo har lekt med kompisarna på
gården för glatta livet.
Robban har varit lite trött i ögat idag,,ja detta med kräftor =)
Svärmor var på en snabbvisit oxå..
*
Glurr stog det på menyn i kväll & genomsökning av fästingar
på Theo =////
*
Nu är det nog dax att sova en stund för i morron bär det av
till strålning igen,,,bara 22 ggr kvar nu ju!!!!
*
Hejdåposs!
















5 kommentarer:

  1. Kul att få hjälpa till!! Du är underbar! löv u! kram

    SvaraRadera
  2. japp den utstyrseln hade jag kunnat gå om kring i på stan allti.
    varför är inte sånt på modet egentligen?!
    det är ju skitsnöggt. både karlar o fruntimmer!

    duvar värd en dag med känsla av att du är dödens läcker, har en sketsnögg man, göra fåniga lekar o sånt...

    önskar så jag vågat vara med ,men jävlarns i havet så nån gång kanske det blir en te maskerad?

    kramen te er!!!!!

    SvaraRadera
  3. Ni blev ju hur bra som helst :D Båda två!

    SvaraRadera
  4. Ja det var verkligen grymt kul att träffa er igen!
    Hoppas det inte dröjer lika länge tills nästa gång...
    Puss och kram!

    SvaraRadera