lördag 21 augusti 2010

Korsordsboken hittad...

*
Jipikajej,,,har sovit 9 H i natt & bara vaknat 2 ggr!
La mej tidigt igår för & vara mej, vaknade ju iof sej kl 8 & var
rastlös.
*
Beslöt mej för att plocka iordning i garderoben, bättre med
1 projekt som blir av än 7 halvdana...
*
Hittade min största korsordsbok =)

*
En del kassar fick hoppa in igen, väntar ju på tapetsering så vi
kan få upp hyllor till allt.
Kryper ju i kroppen på mej så jag sopade av uteplatsen oxå
är väl tur i oturen att jag inte är lika stark längre annars hade
vi väl hamnat på tippen oxå med massa skräp.
*
Tog en sväng & inhandlade tofflor till Theos skola/fritids,
hittade även jättefin present till mor min.
Vi käkade ute idag för jag orkade verkligen inte laga mat
men det kändes ganska bortkastade pengar då jag inte hade
nån matlust alls,,skämdes nästan när jag satte bort brickan..
*
Känner mej ensam fast ändå inte, vill ha sällskap fast åndå
inte..knasig känsla,svårt att greppa.
*
Tur att Theo är här iallafall,tänk om han visste vilken
styrka han ger mej det lilla livet.
*
Ikväll blir det makaroner & köttbullar,,ja de tyckte Theo
var lördagsmysmat,,,
Kankse dax att ropa in honom & koppla in lördagsmyz,
Robban är ju på Mcgalej så det är ju bara vi i Ankboet..
*
Även om jag är fullständigt urkass på att kommentera era
blogga r just nu så ska ni veta att jag läser...
*
Hejdåposs!

3 kommentarer:

  1. Man läser och kommenterar när man vill :O)
    Korsord, klarar du det, jag suger på det....
    Tålamodet tryter..

    SvaraRadera
  2. Stilla driver du från land
    Ut i bottenlösa blå
    Och jag vet hur du är ensam
    Hur ingen annan kan förstå

    Jag försöker gå bredvid dig
    Jag har krafter kvar att blåsa mod
    Och som ett outtalat löfte
    Så mycket starkare än ord

    Så mycket renare än vatten
    Så mycket skörare än fint porslin
    Så mycket djupare än natten
    Så mycket starkare än ord

    Jorden själver, marken gungar
    Så många timmar kvar till morgonen
    Men du orkar inte springa mer
    Orkar inte fly igen

    Ge inte upp låt ingen slå dig
    Du är större än du tror
    Va inte rädd du har ett löfte
    Så mycket starkare än ord

    Du bär ett ok på dina axlar
    Du bär en skuld som inte tillhör dig
    Och tvivel siktar mot din tinning
    Så höj din blick och se att du har mig

    Dina våndor ska snart lätta
    Så ge din själ en smula ro
    Du har ett språk du inte känner
    Så mycket starkare än ord

    ( text snodd av min käre Lemarc:)

    PÖSSSSS

    SvaraRadera
  3. Ingen tröst till dig, men jag har haft samma känsla i helgen, att jag är ensam och övergiven...men orkar samtidigt inte ta kontakt med någon för att umgås. Lite trött på mig faktiskt!

    Hoppas du får en bra dag idag!
    Värmande kramar...

    SvaraRadera