fredag 13 augusti 2010

Från en säng till en annan....

*
Ja de är väl det jag pysslar med just nu,lite lättfotad kankse *L*
*
Har varit så galet trött så jag har inte tyat att blogga,,,ja då
är jag trött vill jag lova!!
Det har varit inskolning på fritids för Theo
Har hälsat på mitt Cillaben, Atle & Lisa fick godigod
hemmagjord vinbärssaft *mumma mumma* & massa energi.
Vi ses aldeles för sällan men märkligt nog så känns det ändå
som om det vore igår varje gång vi ses...
Ioförsej så har vi ju faktiskt kännt varandra i 31 år i år så det
bara funkar så,,,,
*
Haft Blomfamiljbesök oxå med ett stort svart MIX paket *L*
Dom förlängde sommaren för oss med en infravärmare,,,
Tack så jättemycket !


*
Underhållning av Theo hade vi oxå =)
*
Han har en förkärlek till skor & då helst mina.
Jag har ett underbart minne från honom då han var ca 1 år.
Jag har ett par platåskor med nitar & dragkedjor på, dom
gillade han att gå omkring i.
En morron väckte han mej med dessa skor på sej & endast
iförd blöja,,tittade på mej & gjorde hårdrockstecknet med
båda händerna & sa
-Jag är KIZZ mamma.....
Ja vad månne de bli av honom *L* min lille stjärna!
*
Annars så har jag gjort min 3:e strålning idag & även nya
tattueringar, prickar så dom vet var dom ska stråla..ännu ett
minne av denna resa....
Det är verkligen ett heltidsjobb att ha cancer, igår var en av
maskinerna trasig så då var väntetiden 2 H, idag tog det bara
ca 15 min så jag såg det som om att jag slutade "jobbet"
tidigare idag *L*
Har ju 1 H resa enkel väg så ja tiden plockar på...

*
Här tillbringar jag ca 15 min varje vardag.
*
Jag ska även få vara med i en undersökning om krämer att
smörja på det strålade området, får krämerna gratis mot att
jag provar & dom får kolla lite på hur det ser ut.
Det lite komiska i kråksången är att den läkaren som var
inblandad i mammas felbehandling( som jag & min syster had
e samtal med) & som är Lex Mariad leder denna
undersökning men tillsammans med en annan läkare så jag
tvekade först hon ska ju inte behandla mej medicinskt på
nåt vis så jag beslöt att ge det ett försök, kan ju hoppas på
att jag har mest kontakt med den andra läkaren.
Det är inte lönt bara att hon så mycket som yppar NÅGOT
om mamma.
Jag kan avbtyta mitt deltagand om jag känner det allt för
obehagligt som tur är.
Hon var ju trots allt med & höll på att ta död på mamma.
*
Har även varit hos min nya husläkare & står nu i kö till KBT
& lite nya orosmedicin, tyvärr känner jag hur det knackar på
unge Herr panikångerst så nu motar vi Olle i grind...
Dom ska även kolla upp mina inre kärl i benet som samlar
vatten, kan vara nåt vajsing där.
Åderbrock är populärt i våran familj..
En röntgen av min kärringknöl & tå är oxå på G.
Glömde dock att be dom ta bort mina 3 födelsemärken på
ryggen men det får dom göra nästa gång.
*
I dag har Theo en nattgäst, Tove har varit här idag & nu
sover dom så sött så sött, vi har kollat på MULAN & käkat
pizza & godis,,ja myst.
Fick även ett besök av Söstar Snorskan med familj,,,,lovely!
*
Nu ska nog jag försöka att gå till sängs oxå för i morron är det
barnkalas för Theo på agendan & senare 40 årsfest/kräftskiva
med Västerntema....*tjohooooooo, jag får klä ut mej*
Ska få sminkhjälp,,ja de är nog säkrast så=)
*
Måste bara inflika att peruken jag hade på mej är inte den jag
fått pga av håravfallet utan jag vannde den på tradera inför
maskeraden,,,
Inte kan det vara en skallig bordellmamm int *fniss*
*
Hejdåposs!




1 kommentar:

  1. theo: vad säger man? klassA-barn:)))

    vad gäller undersökningen, i helvete jag hade ( min personliga åsikt) varit inom km radie av den förbenade idioten te läkare men det ä ju ditt val. bara du pallar o inte slår i hjäl´na en dag när du är in a bääd moood:)) fast ...det gör ju inget går ju alltid hävda tillfällig sinnesförvirring:)))))))

    kanske bra att du får chansen att träffa henne o vara så där lagom spydig o elak o ge nedlåtande kommentarer. nåt ska hon väl ha för att nästan tagit dö på din underbara mor?!

    skallig bordellmammma?
    det fanns no de mä:)

    fast skabbig bordellmammma fanns det nog fler av:)

    kbt-terapin kommer göra underverk med dej anka lilla, det i kombination med mindfullness är ju bevisat bäst att hantera stress och ångest.

    jag som dessutom verkligen gått två rundor kbt o mindfullness kan du ju bolla med, efter en session så kan vi KBTa ihoper:)))

    PÖSS GUMMAN

    SvaraRadera