onsdag 4 augusti 2010

Ont i ryggen & en del OM...

*
Vilken trist dag, det bästa är att jag inte hostat lika mycket
men har få förbannat ont i ryggen,,oftast så kanske man
brukar få ont i magen när man hostar men inte jag,,,jag har
ont i ryggen eller svanken =)
*
Känner mej som minst 80 när jag ska stiga upp ur sängen
eller soffan,,aj aj ont ont,,,
Har sovit & vilat,vilat & sovit,,,,
En trötterAnka har det allt varit *gäsp*, orkar nada..
*
*
I morron ska jag ge mej ut en sväng tänkte jag, vi planerar
att ut & leta guld,,,är ju så gottigt med kantarellmacka eller
kantarellstuvning...jammie =)
*
Lite Blombesök ska planeras in oxå & en kaffe på den
omtalade verandan framåta kvällningen...
Packa inför Stockholm blir det oxå & förhoppningsvis så
kanske jag kan låna Theo en stund oxå,,,jag har sån
Theoabstinens...
*
Jag känner mej en aning låg, gamla känslor kommer till ytan
tycker det är jobbigt med folksamlingar men ändå inte.
Är väl bäst att ta med medicament till Stockholm så inte
unge Herr panikångerst följer med, tyvärr så är han i hasorna
på mej, drar lite i byxbenet & det gillar jag INTE!
*
Det kankse inte är så konstigt om jag dalar för det har varit
2 much i våra liv & runt mej, jag kan inte riktigt ta på allt &
försöker nu att bena upp allt men det är fan inte lätt.
Känner att jag puttar bort en del av verkligheten,vissa
måsten som faktiskt MÅSTE göras eller ringas.
*
Vi låg & pratade om detta härom kvällen men vi kan inte
komma på en anledning till att vi har varit tvugna att
prövas så här som vi har gjort,,,cancer & död & medicinsk
felbehandling, tuff ekonomi & tunga tankar.
*
Vad är det vi måste bevisa?
Varför måsta så mycket hända oss?
*
Fast jag är glad att jag har gått igenom detta med just
Robban det fanns väl ett öde när det skulle bli vi kankse,,,
För visst fixar vi det men det är tufft & kommer att bli tufft
för efterarbeter känslomässigt är stort,det tar ju inte slut här.
*
Jag försöker hitta ett sätt att bearbeta att vi inte får något
eget barn,försöker att bearbeta Cajjos bortgång.
Jag ser numera bebisar & hundar överallt,,,& dom är inte våra!
Jag saknar ibland mitt bröst, kankse låter knasigt men det
gör jag nu när jag levt utan ett tag.
Har bestämt mej för att skaffa ett sen när jag får.
Saknar mitt hår,,ja de låter säkert oxå knasigt men det gör
jag, längtar tills det växer ut!
*
Jag tänker mycket på arbete, vad ska jag hitta på?
Jag har ingen utbildning,,tänk om jag blir nekad jobb pga den
sjukdom jag har gått igenom, tänk om jag helt enkelt faller
ihop för att det varit för mycket...
Massa tänk om i kväll...
*
Jag vet ,,jag tänker för mycket på just OM,,,
*
Jag har genomgått en förändring i mej själv både psykiskt
& fysiskt denna tid.
Jag har fått en bättre insikt om mej själv & vad jag är värd,
framför allt vad jag är värd för människor runt mej, var
människor står i mitt liv.
Jag trodde inte det fanns så många fina människor som
faktiskt brydde sej om mej & som följer mej på denna resa.
Jag har lärt mej tålamod & att uppskatta dagen även OM
vissa dagar kännts som bajs.
*
Ja så här får det vara just nu,,,
*
Hejdåposs!

3 kommentarer:

  1. Jag känner igen såååå många av de känslor du beskriver.

    Varför just vi?
    Ingen idé att fundera.
    Ändå kommer tankarna.
    Å tankar på återfall.

    Alla styrkekramar som finns.

    /Fighter

    SvaraRadera
  2. anka lilla.

    bearbetning kommer såsmåningom, försök bara ta en minut i taget.
    ( lätt att säga svårt att göra)

    löve u o har ank-abstinens...:)

    det är så många saker som du behöver rent ut älta. tjata sönder. om och om igen.

    du vet vad jag sa. herr ågren kommer ofta i efterhand, inte mitt i kriserna.

    försök tala med kurator kanske helst två tre gånger per vecka....det är extremt tuffa situationer ni gått igenom på kort tid.

    vet ärligt talat inte själv ens om jag ens sett nåt jävla drama på teve med så mycket elände på en o samma gång som ni genomgått.

    bered dej på att jag kommer böla i morgon över cajjon. men vi behöver böla både du och jag.
    ska se till att ha eftermiddagen/ kvällen helt fri. andra besök förbjudna.

    och som vanligt: orkar du inte så orkar du inte.

    jag kommer alltid alltid finnas här för dej.

    kram kram o bauta-kram!

    SvaraRadera