fredag 15 maj 2009

snake it,,,,

*
Jaha,,hade tänkt somna tidigt,,ha ha ha va rolig ja e då!
Som jag skrev innan tänkte vi gå ut till Hultaby i helgen,,vad mysigt!
Jag tänkte ju picknickkorg & filt & bara mys ...
nu till saken!
Det finns en sak som jag nog hatar över alla andra levande ting.......
RAMRO,,är det baklänges.
Dom tillhör i mina ögon kategorin onödigt levande & även fästingar
tillhör där oxå!
Jag har en oerhört fin hane som egentligen bara ville vara tänkomsam
& det är det ju egentligen (tack) han talade om för mej att det finns en
hel del RAMRO där ute...jaha,,,blääääää!
Fast han lovade oxå att åka & reka om det var klippt gräs där för då
minimeras risken att "dom" finns där,,ja ja iallafall synligt.
Jag var tvungen att ringa nabor som ska med & berätta att det bor
jättestora boaRAMRO där ute & om vi säkert skulle bege oss dit???

Så nu sitter jag här & kan inte släppa tanken på dom äckliga sakerna
& hur jag ska kunna fixa detta?
Först tänkte jag ta med mej en mystack & kasta runt mej när vi går
där eller en maschetas som nabor sa,,,jag tänkte kankse på ett
hagelgevär eller en eldkastare men hur mysigt är det på en skala?
Alla andra går & kollar ruiner & sånt som finns där & jag har full koll
på att vi inte blir attakerade,,ja detta är allvarligt dilemma för mej!!

Mysfaktorn försvann & det hjälper ju inte om det är klippt gräs för
nu VET jag att dom bor där jue!!!
*blink* vi alla kan ha vadarstövlar...Tjoho jag kom på det =)
Ser ni en insändare i tidningen på måndag om att ett gäng gick
omkring i vadarstövlar så lugn, det är bara jag som tvingat mina
vänner & barn & hund i vadarstövlar,,
Andra förslag mottages gärna!!!
,,vi ska ju titta på ruiner & mysa,,men säkerheten framför allt!

Gonatt.

Hejdåposs!

3 kommentarer:

  1. ja allvarligt talat så finns det gott om orm där, själv åker jag dit för att TITTA på dom små fina varelserna!
    tänk på att det är lite synd om dom, praktiskt taget blinda döva och stumma o så har dom inga armar eller ben ens. det enda dom har är lite smak-känsel stackarna.

    men gott råd är att inte åka ut dit med små barn nu, ormarnas små bebisar är ju med ute nu, och dom har ju mkt gift, mer än dom stora.

    kram kram från en orm-vän.

    SvaraRadera
  2. Håller med föregående skrivare...
    Åk till kvarndammen ist eller nått.. inte Hultaby...det är gott om rambo där...

    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  3. Hmm nä jag ska minsann INTE åka dit, kanske i höst efter första kylan =(, har fått andra mysiga tips istället..tackar..

    SvaraRadera