tisdag 1 maj 2012

Maj maj måne.....

Blev du lurad idag?
Vill du dela med dej?
08.25SMS: god morgon! tack för igår,urmysigt! Glömde ju
berätta för dig att jag hörde rykten om er på stan
häromdagen,skulle ju kolla om det var sant =)
Jag: Go morron själv,var mysigt.Vaknade precis.
Vad för rykte? Nyfiken.
B: Att ni är lättlurade =)
maj maj måne kan lura er till Skåne
Jag: Fisunge!
Ja så startade min dag =))))

Beslutade mej för att lämna det rödhåriga till resten
av världen nu,jag var röd förr inte nu..
Trivdes inte i det längre helt enkelt, återgick till
svart/lila istället.
Tvingade min man att färga=))

Hållt på i trädgården oxå,rensat ogräs,slängt löv,tvättat
..
Rätt som det är så ligger det en hua äcklig
kopparmro framför mej...
Ja jag hatar alla såna där som inte har ben & en
tunga som åker ut & in,,ryser bara jag tänker på det.
Ringde min man halvt hysterisk....mamma kom till
slut & hjälpte mej.
Det råder delade meningar om dess existens!
Varför varföär måste den bo här,leva här eller
alls existera....
UÄÄÄÄÄÄÄ JAG HATAR MRO!!!!!

Njöt en kopp java med mor .

Kvällen bestod av besök på Blom&Kryddhyllan
grillning & mys på agendan,männen i köket &
Blomman som grillmästarinna....
Där dom bor känns lite som Svenska Hjärtan(ni
som minns den serien) .
Jag fnissade lite för mej själv för jag tänker bara på
den scenen när den ene grannen tar gräsklipparen
& kör över ryamattan i vardagsrummet *L*
Närmsta eld vi kom !
Finfina kakor..
Mätta & goa & nöjda,ungarna lekte & kollade film
& käkade godis tills dom somnade.

Vi satt på altanen med filt & sjuttielva tända ljus
& skrattade & löste världsproblem som vanligt.
Var en redit mysig Valborg utan massa folk &
trängsel...passar mej perfekt!
Kanske kan hoppas på en tradition?
Tack för en kulmysig kväll.

Idag vågade jag mej ut på baksidan igen medans Hanen
var & luftade sin hoj,mekade med min & repade.
Började måla om soffan,ja de blir nog bra när allt är
målat så som jag har planerat i min hjärna.
Nu är det mest kaos=)
MEN ingen kopparMRO i siket,,,tur för den det!
(Å mej)

I morron blir det skola igen & vardag,,ska bli skönt .

Har eran Valborg varit till belåtenhet?

Hejdåposs!

3 kommentarer:

  1. Den där B måste ju vara en riktigt rolig prick, vilket roligt skämt! Helt klart en person i min smak ;)
    Ja ska vi klubba för det att vi ses nästa valborg igen? Ja gärna tidigare då för stårs, vi kan ju öva att träffas innan det är valborg så vi vet hur vi ska göra. ;)

    Puss o kram

    SvaraRadera
  2. Utöver ormen så verkar du ha haft en bra dag. :)
    Min valborg har varit i det lugnaste laget. Hemmamys och träning. :)

    SvaraRadera
  3. Åhh, Jag vill också sitta och mysa med er på uteplatsen... *tjurar ikapp med prinsen *

    Puss

    SvaraRadera