onsdag 15 maj 2013

De minnet de minnet.....

Morgonen tillbringades på mindre trevlig plats men
tyvärr är det så att Tamoxifenen som jag äter påverkar
både det ena & det andra i kroppen..men nu är det "bara"
2 år kvar att knapra hoppas jag,,,
Jag känner att det poppar upp biverkningar mer & mer ju
längre jag äter den...tur de finns doktorer.
Nån annan som känner samma som oxå knaprar den?
 
Någon sa till mej för ett bra tag sen att jag inte ska äta
eller dricka Ingefära ja så de har jag ju inte gjort då..
Men för ett tag sen så påtalade en vän för mej att det vore
nyttigt för mej att få i mej just Ingefära för det är bra för
en hel del bla immunförsvaret.
Hon blev konfundersam när jag sa att jag inte ska äta det
för när hon googlat detta så stog det bla att det var fördel
vid cancer..
 
När jag ändå var i Eksjö idag så knatade jag upp till
bröstkirurgen & pratade med dom om detta.
Hon tittade i sina anteckningar men nä nåt rön om just
Ingerfära kunde hon inte se men däremot Johannesört
.....
KATJING
Där satt de,,,
denna någon som talat om för mej att undvika
ingefära sa ju Johannesört....
Jag har mixat ihop namnen ;//
 
Skrattade åt mej själv & mitt totalt urkassa minne...
Jag i ett äggskal!!!
Så nu avnjuter jag mina sparade tepåsar
 
Jag hann även till skolans utflykt idag som var paddling
vi vältade inte en enda gång =)
Några droppar regn fick vi men vi lyckades tvära kanoten
under en bro i det värsta regnet=)
Ja vi kände oss nästan som bockarna bruse hihi
 
Hem & fixa matsäck till utflykt nr 2 på dagsagendan
Pixie kollade så ryggsäcken var ok..
Älskade knaskatt..

Dagny lastad & klar

Biscaya var målet..
 
Äntligen ska hon få den service hon förtjänar min Dagny.
Dom var oerhört trevliga på Biscaya bjöd på gott Java &
vi fick kika runt trots att dom hade egentligen stängt.
Syster var ju en känd kund hos dom,lite skojsigt att dom
minns sina kunder så väl eller kan de vara så att
det handlar om färgen Mari *L*
 
Det känns tryggt att ha henne där iallafall & i nästa
vecka kommer hon hem igen om det inte uppkommer
något annat fel .
Känns konstigt att ha henne så långt bort från mej..
 
Robban var med som trygg chaufför ja de vette 17 var
jag hade hamnat annars med mitt lokalsinne *L*
Theo var jätteduktig hela resan.
 
Nu är jag egentligen trött men kan inte riktigt sova.
Börjar känna av att det är fullt upp i veckan men nu
vet jag att det är viktigt att jag andas & INTE tar på
mej mer än det som är planerat....
 
Får passa på att njuta & njuta i morron då vi ska på
SPA med klassen i Sjunnen.
Ska nog prova på IRbastu & få ut en del slaggprodukter,
chilla & må bra.
 
Hejdåposs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar