torsdag 16 maj 2013

Spadag i Sjunnen..

Min tanke var att bloggat igår men att de tyade jag
inte med riktigt..filåt Pernilla.
Jag var så där mosigt trött då inget lockade.
 
Igår var vi i Sjunnens Spa med klassen REVALIK.
Det är en fd pizzeria som dom köpte för lite mer än 1 år
har renoverat & fixat till byggnaden jättefint.
 
Det dom erbjuder här är massage, Floating, Fiskspa
IR bastu & avkoppling i en skön miljö.
 
Det är väldigt avkopplande & mysigt där.
 
Jag var lite nyfiken på Floating men kände att jag var
oxå sugen på IR bastu så det fick bli bastun.
Men kommer att återvända & prova Floating oxå..
 
Fångad i en bastu...tralalalalala
 
Denna IR bastu går upp till 60-65 grader & vi tyckte
att det kändes lite som att ligga i solen en varm dag.
Efter 15-20 min började jag svettas nåt så kopiöst &
blev varm I hela kroppen så jag kan tänka mej att dom som
har värk & mår bättre av värme ska prova detta.
Dock var de visst en parantes om man har inplantat tex
pacemaker el dyl så ska det undvikas.
 
Jag satt i 54 minuter vilket nu så här i efterhand var någon
minut förlänge första gången för mej.
Men åh så gott det var, inte alls som en vanlig bastu
där jag kan sitta längst 10 min innan jag tycker att
jag inte kan andas.
 
Det är viktigt att dricka mycket efter sen för du svettas
nåt så kopiöst,,det bara droppar..
 
Efter sen så hade fröken Eva fixat goda mackor & kaffe
& dricka.
Jag intog en av vilstolarna & bara var helt färdigt
avslappnad.
 
Så ni som inte provat gör det, går ypperligt att vara ett
gäng som går dit & myser & spaar.
 
Hejdåposs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar