torsdag 30 maj 2013

Ni som har katt...

...har ni gett eran katt kattmynta nån gång?
Vi har gett Pixie kattmynta men i tablettform & nu när
Mari var hemma så hade hon med sej kattmynta i
lösvikt för att jag ska virka lekbollar till Lakrits & fylla.
 
Vilken skillnad på effekten, våran stackars Pixie blev
ju hög.
Hon attakerade, bet, klös med baktassarna & ögonen
var STORA & kolsvarta.
Sen däckade hon,,
....ja faktiskt hon bara la sej ner & somnade.
 
Hade glömt påsen framme på bordet häromnatten & den
sökte hon upp & hade hål i..
 
Nä det får bli tablettform till henne, tror inte hon for väl.
 
Idag är en sån här konstig dag,då jag har MASSOR
av energi & måste ha nåt att göra hela tiden.
Jag vill inte sova på dagen så då måste jag aktivera mej.
Allt eller inget  =)
 
Har varit effektiv men trött,,,nix pix!
 
Har hunnit med:
Strukit(jo det stämmer) & bytt gardin i sovrum & Theos
Tvättat 4 maskiner tvätt
Färgat 2 maskiner tvätt
Dammsugit & moppat golv.
Vikt tvätt
Betalt räkningar
Diskat
Städat bilen
Lagat mat
 
 Lagat rabarberpaj
 
Hämtat Dagny på besiktningen
med......
Blankt papper...
 
Hade jag varit smart så hade jag handlat till tjejmyset
i morron & tacopajen jag ska laga för då kunde jag
fortsatt att fixa men så smart var jag inte!
 
Nu hänga sista maskinen & får la försöka sova
några låtar.....
Kanske....
Hoppas...
 
Hejdåposs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar