onsdag 24 juni 2009

Göstorps Ranch.

*
Hade en mysig dag med mamma på stan igår, fika & mys=kvalitetstid
Sen på kvällen så tog hanen & jag en tur på hojarna,,landade i
Bodafors men där var ingen hemma så då for vi vidare till Stolpen
& ett par andra kompisar men nä ingen hemma där heller...
Ringde dom & då visade det sej att dom var bara nån mil bort,,
närmare bestämt på Göstorps Ranch!
Har aldrig hört talas om detta innan men där var det Jenkare & hojar,
fika & trubadur & en del känningar.
Mitt uti i skogen utanför Frediksdal /Nässjö.
Åkte på en mysig väg även om vi tog av en liten väg för tidigt med
stora otäcka stenar på=)
Är ni förvånade att jag körde vilse *L*.
Gå in & kolla för det var jättemysigt, får bli fler turer dit..
http://www.gostorpsranch.se/
Tänk så bra det kan bli när man åker ut i det blå med just inget
särskilt mål =)
*
Inhandlade ny blomma för *harkel* den andra har dött=//
Gammal blomma död
Ny blomma lever (ännu)
*
Ikväll är min tanke att jag ska åka till Nässjö i Hembygdsparken &
lyssna på Irlänsk musik.
Får se om någon hakar på, är ju hojväder=))
Willys Pegleg heter dom.
Har hört dom 1 gång förut & är helt kanonduktiga & den ene killen
där ,Jens spelade saxofon på pappas begravning så underbart.
Ta en kik på deras hemsida vetja=)
*
Jag funderar på om det är jag som är en sån stor egoist eller vad?
Theo går sista dagen i morron på dagis sen är det semester .
Han tycker inte om att jag hämtar & lämnar nu till simskola för han
vet att jag är hemma & vill vara med mej, han grät i måndags.
Det gör ont i mitt hjärta men det är pappavecka & tjafsa med honom
orkar jag inte.
Men tänkte att i morron är det sista dagen & inget särkilt händer på
dagis, då kan vi ju göra en utflykt & hans pappa hämta här istället
efter jobb.
Enkelt & spelar ju ingen större roll tycker ju jag då!
Sa detta & så klart fick jag sura kommentarer om att jag hattar &
strular,,det är något varje vecka från dej!
Är det fel att Theo har en dag ledig när det inte är min vecka?
Han har långa dagar på dagis 6-16 & jag går hemma!
Är det onormalt att vela att han får slappa en dag/vecka & umgås
med mej då mellan 6-16 istället?
Nåja i vanlig ordning så avslutas samtalet med ett
-Ja gör det då(fräsigt)
Jag kunde inte hålla tyst & sa
-Att det är synd att du är så förbannat anti & sur jämt!
KLICK,,,då la han på...som vanligt i örat!!!
Är det jag som är en sån stor egoist?!
*******SUCK********
*
Nä inte slösa mer energi på det men,,,,,
*
Idag ska det landa Norsk besök hos min Snorska..ha ha ha får se
om det blir nåt pulande i trädgården nu då *L*
*
Dax att handla lite.
*
Hejdåposs!


5 kommentarer:

  1. jag kan inte fatta det. visst förstår jag att om man nu har varannan vecka, ska man väl hålla på sina veckor...men samtidigt tycker jag det blir så fel att barnet är på dagis fast han kunnat vara hemma med mamma...men å andra sidan, är det ju orättvist mot den som jobbar, som inte FÅR vara hemma med sitt barn utan måste lämna till dagis fastän han eller hon inget hellre vill -än att vara hemma med sitt barn.
    det som jag tycker ,är att man får lägga alla "bad feelings" aside när man skaffat barn tillsammans. Då får man samsas, gilla läget. jag skulle säkert kunna reta upp mig på tusen saker om mitt ex och han lika många på mig, men istället har vi bestämt att inte bråka utan vara vänner, och gud så mycket roligare det är! Jag fattar inte, ditt ex var ju helt ok förr, har han fått en sten i huvudet eller vad har hänt? han måste ju förstå att du mår dåligt, och att ditt barn som är ditt kött och blod, faktiskt är som medicin för dig...men han måste vara bitter/besviken/ sur/ arg och må dåligt. annars skulle han inte bete sig så här, för du verkar ju inte vara nån "bråk-fia" precis:-)
    jag tycker inte alla föräldrar ska leva ihop bara för att dom har barn ihop, men därimot tycker jag att man som förälder har ett ansvar mot sitt barn, och det är att behandla far´eller mor´n med respekt. även om det är ens ex. för den har man en gång skapat barnet med och då i samma ögonblick man gjorde det, fick man ett band tillsammans som inte kan brytas av något. en länk.
    så jag lider med dej...måste vara oerhört frustrerande att förhandla om tid med sitt eget barn.
    kram kram

    SvaraRadera
  2. jag kan inte fatta det. visst förstår jag att om man nu har varannan vecka, ska man väl hålla på sina veckor...men samtidigt tycker jag det blir så fel att barnet är på dagis fast han kunnat vara hemma med mamma...men å andra sidan, är det ju orättvist mot den som jobbar, som inte FÅR vara hemma med sitt barn utan måste lämna till dagis fastän han eller hon inget hellre vill -än att vara hemma med sitt barn.
    det som jag tycker ,är att man får lägga alla "bad feelings" aside när man skaffat barn tillsammans. Då får man samsas, gilla läget. jag skulle säkert kunna reta upp mig på tusen saker om mitt ex och han lika många på mig, men istället har vi bestämt att inte bråka utan vara vänner, och gud så mycket roligare det är! Jag fattar inte, ditt ex var ju helt ok förr, har han fått en sten i huvudet eller vad har hänt? han måste ju förstå att du mår dåligt, och att ditt barn som är ditt kött och blod, faktiskt är som medicin för dig...men han måste vara bitter/besviken/ sur/ arg och må dåligt. annars skulle han inte bete sig så här, för du verkar ju inte vara nån "bråk-fia" precis:-)
    jag tycker inte alla föräldrar ska leva ihop bara för att dom har barn ihop, men därimot tycker jag att man som förälder har ett ansvar mot sitt barn, och det är att behandla far´eller mor´n med respekt. även om det är ens ex. för den har man en gång skapat barnet med och då i samma ögonblick man gjorde det, fick man ett band tillsammans som inte kan brytas av något. en länk.
    så jag lider med dej...måste vara oerhört frustrerande att förhandla om tid med sitt eget barn.
    kram kram

    SvaraRadera
  3. Blev det nån trädgårdspuling?

    SvaraRadera
  4. Tack för att du påminde mig. Nu ska jag gå ut på balkongen och ta hand om mina blommor, INNAN de dör :-)

    SvaraRadera
  5. Nu är du liiite piiinsam.. Göstorps Ranch har skrivit i IQ Bitches gästbok.. =) KRAM PÅ SIG!! från Tina

    SvaraRadera