fredag 21 maj 2010

Blixtrar & dunder....

1
...var det här i går em/kväll.
Riktigt ordentligt oxå för det skallrade i fönsterrutorna.
Ja & det var välbehövligt för det var så kvavt, minsta lilla
rörelse så bara rann det av oss.
Nu hoppas jag att det blir riktig värme & sommaren faktiskt
kommer till oss.
1
1
Jag kan tycka nu att det är vackert med blixtrarna & mäktigt när
det åskar men när jag var mindre så blev vi nog mest
uppskrämda, då vi bodde mitt ute i skogen med slutledning
både på el & telefon så väckte ALLTID mamma oss så vi satt
alla runt köksbordet & blev det för jäkligt så packades vi in i
bilen i väntan på att det skulle gå över..
1
Har ni något åskminne som ni vill dela ?
1
Nu i lägenhet så kan jag njuta av det.
Det värsta åskoväder jag varit med om var när jag var i
Botswana (Afrika) där kändes det som om himlen var så långt
ner & blixtrarna var nästan precis som på bilden, ja nästan som
om det gick att ta på dom & alla rutor skallrade & det dånade
inuti kroppen...mäktigt men farligt!
1
Idag är det fredag igen & dax för cellgift nr 5 i raddan av 12,
det närmar sej halvtid,,det gillar jag.
Ska även göra hjärtultraljudet i dag se om det kan ha något
med svullnaden i benet att göra.
Den förra cellgiften kunde ju påverka hjärtat lite,,ja vi får se.
Jag har även firat 7 månader som rökfri i dagarna *stolt*
1
Tyvärr har det kommit tillbaka blåsor i munnen så det är lite
obekvämt men bara att smörja med gelen.
1
Ringde & pratade med mor min igår kväll & hon var hyfsat lugn
hon får komma hem idag men diagnosen på henne är nog
scharlakansfeber & att hennes kropp helt enkelt hittade ett
sätt att säga ifrån i form av detta, ja vi kan nog kalla det att hon
är utbränd,,fårad av allt som varit de senaste åren.
Hoppas nu hon använder de verktyg som finns runt henne.
1
Dax att intaga frukost med Theo & sen åka till Jönköping.
Min man & Theo skulle fixa till något gott till kvällen & göra
mys tills vi kommer hem...ä han inte fin så säg=)
1
Vi håller oxå på att planera en helg på tu man hand,,ja det är
ett måste nu om vi ska orka med allt.
Ja helst nyss...
Vi är på knäckningsgränsen båda två..har fått lite förslag men
huvudsaken är att vi får bara vara Ankan & Robban utan Mr C.
1
Vad ska ni hitte på en dag som denna då?
1
Hejdåposs!

4 kommentarer:

  1. uh jag gillar att vara uppe på åsen i Båstad när det åskar..:) minnen av när vi bodde på landet och fick sitta i bil under åskovädret väcks till liv med ditt inlägg:)) det var länge sen, o jag var typ bara fyra år..men minnena sitter kvar:)

    ja ni behöver verkligen verkligen komma iväg själva en svänga..det är ju tungt att ro nu, bäst att låta båten "driva lite" och bara koppla av så mycket det nu går med mr C i hälarna..

    hoppas din kära mor kryar på sej nu, och inte grubblar ner sig mer, vi vill inte hon ska fara illa jue så go som hon är.

    ha det så "bra" på "hotellet" idag som möjligt...och hör av dej sen du vet så jag vet allt gått bra:)

    kraam!

    SvaraRadera
  2. Ett åskminne som jag har var när vi hade inflyttningsfest här 1996. Det åskade i sex timmar. Då var det tröttsamt. Alla satt utefter väggarna på altanen eftersom det spöregnade, men ute skulle vi vara o grillade gjorde vi också. Det åskade nära här hela tiden.
    Att det sen har slagit ner där jag bodde tidigare två gånger på en vecka var inte kul det heller. Så bilen har vi suttit i här också. Nu kan jag tycka att det är gött när det åskar.
    Mitt barnbarn åker till Jönköping på söndag för att tillbringa en vecka där hos sin pappa.
    Ha de bra! Kramen

    SvaraRadera
  3. Jo, jag kommer ihåg, när åskan slog ner och telefonen flög från väggen, och Stora O, hälde innehållet i sitt mjölkglas, rätt på telefonjacket, innan vi andra hade reagerat....
    Men det stoppade kanske en eldsvåda, vad vet jag....
    Ungarna kan säga det än idag, "kommer du ihåg, när pappa hällde mjölk på åskan?"

    SvaraRadera
  4. oj jag har två åskminnen som jag kommer på bara så här.

    det första är när jag och två tjejkompisar är på ibiza. Tanken var att vi skulle gå ner till standkanten och kolla på solnedgången. ( något berömt ställe just på ibiza, kommer inte ihåg vad det heter.) Men det blev allt mörkare o mörkare på himlen. Rätt som det är säger det BOOOM och hela himlen blev ljunglila. Vi dukade alla tre och var nästa på väg att lägga oss på marken. Sen kom regnet och det var bara till att springa till första bästa ställe.

    Mitt andra minne är när jag var på besök över en helg hos min pappa. Det hade börjat regna och åska. Min mamma älskade åska och tog mde mig ut till entren för att kolla på de. Jag var mindre förtjust och ville bara in. KRAM

    SvaraRadera