lördag 1 maj 2010

Första Maj..

1
Tack Stefan!
1
Onkologbesöket igår gick kanonbra, Svärmor var med & körde
mej så hon hann med ett besök på A6 oxå.
1
Jag hade lite funderingar på hur min Venport såg ut som är
inoperead så sköterskan visade mej en sån, tyvärr kan jag inte
delge er för så klart hade batterierna i kameran tagit slut.
Är lite intressant & veta vad som är insatt i min kropp=)
Venporten sticker dom i & ger mej cellgifter igenom, underbar
uppfinning så jag slipper bli stucken i armen varje gång.
Sitter under huden på högersida ovanför bröstet.
1
Sen var det mest slapp på kvällen, de bidde ingen brasa för oss
jag var trött & frusen & Theo hade en kompis här till åtta på
kvällen så det gick ingen nöd på oss, grillade lite här hemma.
1
Sovmorron fick jag idag oxå men vaknade vid åtta =) fast
somnade redan vid 21.30 i går så jag fick massor av timmar
ändå.
Frukost med mina grabbar & ett liutet familjeråd var behövligt.
Theo har av någon anledning trott att vi vuxna är betjänter.,
Idag låg han i soffan & ropade att jag skulle komma,,då nådde
han inte fjärrkontrollen,,,HALLÅ!
Fick förklara för honom att här hemma hos oss fungerar det inte
så inte heller att börja lipa så fort något eller någon inte gör som
han vill eller när han inte får det han pekar på men vi tog hand
på det alla 3 här i morse så nu får vi se hur det går.
Visst det är inte lätt när han har två boenden med regler hit &
dit men det måste ju funka här, annars är han väldigt duktig
min lille pöjk.
Det är så oerhört viktigt att vi alla 3 är med på det som bestäms
så att alla kan lägga fram sin åsikt för även om det tar emot så
har jag inte rätt alltid (hmmmm).
1
Sen så bar det av till Svärmor,,,idag har nämnligen Theo haft en
dag med henne,,jag vet inte men kan man kalla henne för
bonusFarmor?
Jag vet att dom har målat ,spelat memory, varit i lekparken &
Theo verkade supernöjd hoppas Svärmor oxå var det =)
1
Robban hämtade honom medans jag sov en stund, tröttheten
lixom flyger över mej.
Nu är han ute & hojkar med sina grabbar & Theo leker med
kompisarna på gården ser ut som cykeltävling=)
Sen blir det inte helt oväntat TACOS,,Theos favoritmat &
förhoppningsvis lite film & myz ikväll.
1
Nu ska jag klla runt vad ni haft för er, har varit lite kass på
det nu men nu så.
1
Hejdåposs!

5 kommentarer:

  1. Skönt att höra att andra också försöker ha lite regler =) emellanåt känner man sig mest gnatig

    SvaraRadera
  2. Ha en skön kväll med tacos o grabbarna Kram Gött med en sån svärmor väl? Kram

    SvaraRadera
  3. Ibland är det behövligt med lite familjeråd...
    Hoppas du mår bra nu. kram och var rädd om dej!

    SvaraRadera
  4. "BonusFarmor" är ju jättefint!
    Gullekramen!

    SvaraRadera
  5. äh som vanligt tycker jag du har FEEL. klart att "kungen" inte ska behöva sträcka sig efter en fjärrkontroll:))) och självklart får han lipa om det gynnar honom:)

    det är ju prins Charmig vi snackar om:) skärp te dej nu ankepanka:)))))
    den lille Theo jag känner har aaaaldrig bölat över något häär minsann moahahahhaha

    SvaraRadera