måndag 17 maj 2010

Överfullt,,,

1
Ärligt så vet jag knappt om jag ska skratta eller gråta längre,
undrar mest hur mycket vi människor ska behöva ta innan det är
nog med elände.
1

Syster åkte till Gbg igår för läkarbesök(arbete tror våran mor
än så länge).
Jodå, Mr C har belägrat sej hos henne med,,ja jag började skratta
jag kände att det bara är för mycket, jag hänger inte med riktigt.
1
Hon har fått ett val på att ta en tårtbit eller hela bröstet,,valet är
inte så svårt med tanke på våran historik men det måste nog
smälta in hos henne lite..
Tumören är 6 mm stor men hon slipper cellgift & strålning om
hon tar hela bröstet annars blir det strålning.
Hon ska opereras om lite drygt en månad iallafall.
MEN det var tur att hon kom in nu & den genetiska
undersökningen måste fyllas i nu.
1
Ja ni förstår ju att mina tankar vandrar till Theo, vad har den
stackarn ärvt.
Så det är helt galet här just nu, jag känner mej som om att jag går
om kring i skuggor, är seg & mer förvirrad än vanligt.
Jag är iallafall oerhört glad över att hon slipper gå igenom det
som jag gör nu & att det inte är lika aggresivt som hos mej, alltid
någon tröst mitt i allt.
1
Jag är inte empatilös eller egoist men just nu för stunden så känns
det faktiskt som om att...Jaha då var det en till...
Jag får låta det smälta in & bearbeta så gott det går,,jag får väl
inte mer än jag klarar av, fast det är tufft nu att veta vilken tråd
jag ska dra i..det gäller att fånga dagen helt enkelt.
1
Inte lönt att planera något endast dag till dag för uppenbarligen
så kan allt hända!
Så tyvärr hade jag inte goda nyheter ang syster!
1
Funderar bara på hur vi ska berätta för mamma på mest
skonsammaste vis för veta måste hon men det kommer inte
bli lätt att berätta för henne,,jaja syster kommer på Onsdag igen
vi får prata ihop oss helt enkelt.
1
Då Robban var ledig idag så for vi till Växjö & planterade hos
hans pappa , Theo var hemma hos Simonfis & lekte.
Strövade på stan & bara vara,,lämnade in mitt KENO som jag
testade att spela på & hör & häpna,,,jag vann!!!!
Hela 12,50 =)
1
Åter i Vetlanda igen så hoppade vi in på en av mina
favoritaffärer som tyvärr ska stänga igen, så nu blir det till att
handla rökelser i Växjö igen..
Det var 50% på allt i butiken så jag hittade en vit sjal till huvet
& en röd sjal runt halsen, lite rökelser..ja lite fynd!
1
Våran adressändring har strulat så vi har saknat post ett tag
men idag hade den kommit igång,,var lite att kolla igenom!
1
Tyvärr mest fönsterkuvert=(
1

Kvällen blev mest lugn...
1
I morron ska jag försöka få tag på kuratorn igen & in till mamma
& hälsa på en sväng.
1

Hejdåposs!



6 kommentarer:

  1. Usch!! Varför kommer allt elände i en klunga :-(
    Hoppas inte er mamma läser din blogg då, för hon vill nog inte läsa om det tråkiga utan höra det av din syster direkt..

    Ha nu en så bra dag som möjligt..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Önskar verkligen att det fanns något klokt eller uppiggande att säga, men det enda jag kan komma på är att livet verkligen suger ibland. Håller verkligen tummarna för att ni efter detta kommer att få lite lugn och ro. Ta hand om dig!

    SvaraRadera
  3. Skickar en stor kram till dig - och din syster.

    Hoppas du står ut rätt bra med behandlingarna. Det närmar sig slutet på elendet nu!

    Kram igen!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  4. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, finns nog inte heller ngt som hjälper i er situation. Men jag Tänker på ER båda två och jag hoppas allt kommer gå bra för er! Jag håller alla mina tummar och tår för er.

    STYRKEKRAMAR från Elin

    SvaraRadera
  5. ja en gång i tiden kunde vi ju skoja om det o skratta åt eländet men det är ju fan way beyond det nu känns det som:((

    vet inte vad man ska säga...men med all bakgrund och allt så får det nog fan vara nog nu...om ni ska komma ut någorlunda hela från den här resan... känns ju som om det inte finns någon ände på det hela..

    vad kommer härnäst? ska man alltid gå o vara orolig och titta sig över axeln? theo nyser= bah dåligt immunförsvar cancer?!! theo får ett blåmärke huh cancer?!
    anka ont i huvudet...cancer?

    det som för oss andra är triviala ting, blir för er en undran en misstanke...grubbel...
    psykisk terror tycker jag..

    får gå nån kurs i medial utveckling, och så kan man lära sig se in i framtiden och se att nä nu händer inget mer...från 2010 framåt blir allt bara en lugn resa ....

    så skulle det vara!

    många kramar te dej.. o hoppas din mor är stark nog att ta nyheterna..vilket jag tvivlar på. men veta måste hon jue...kram

    SvaraRadera
  6. Vet inte vad jag ska säga......ord känns så meningslösa ibland. Men jag tänker på dej o din syster, ja hela familjen. Kraaaam

    SvaraRadera