lördag 22 maj 2010

"Dagny" får vila en sommar...

1
Så härligt va, sitter på uteplatsen & premiärbloggar,,Jill Johnsson
ur högtalarna,kaffe på bordet,Theo leker med kompisarna,Cajjo
gottar sej i gräset, Hanen snart hemma från sin Mctur.
Jag kan definitivt leva med detta =)
1
Dagen började med frukost & sen ut i solskenet som kommit till
oss idag, sen kom Camilla förbi & sen Aili,,kaffe & tjöt på
haserandan.
Robban tog hojen på tur till kalmar & sin ja vad är det syssling,
kusin eller nåt sånt.
Tycker jag han gjorde rätt i,,är ju så underbart väder..
Har rensat bort ogräset mellan plattorna oxå & planterat lite
örter & sopat av ,,ja det är riktigt trevligt.
Ska få ett skåp oxå som ska målas att kunna ha grillgrejor &
lite gott & blandat i,,,ä ju så kul & måla en bra sysselsättning när
tankarna snurrar.
1
Cajjo letade efter sval plats,,i landet =)
Jordig?,,,fniss
1
Dessa små varelser gillade inte att jag tog bort ogräset,,satsiken
vad det kryllar av dom,,everywere,,maurer maurer...
1
Har bestämt två saker idag,,en kul & en trist...
Den trista är att jag måste ställa av min hoj i sommar,det är ju
inte så att jag blir rik på att ha Cancer precis så jag har inte råd
att serva & byta däck,,en liten nätt summa på ca 6500 kr.
Desmodromiska ventiler,,,=(((
Jättetrist för det får min själ att må bättre med en tur på
"Dagny"men men ibland får det vara så,,måste vara realist &
jag kanske inte orkar att åka så mycket ändå i sommar...
Kan ju alltid vara spätta...
2011 here I com!!!!
1
Det kuliga är att jag SKA fixa ett gymkort,lite vattengympa &
simma,träna lite lätt när jag orkar,,jag mår så fruktansvärt illa
i min kropp nu,jag känner mej inte fin någonstans & då är det
inte kul...sommar & allt.
Sen har jag fått ont i ryggen oxå, är oerhört svankryggad så
den måste få en dust oxå.
Så det är fritt fram att ge mej en allvarlig repremand om jag
inte går dit om jag sagt det *L*
1
I kväll står det grillning på agendan igen, kan inte få nog av att
käka grillat sen var det visst Speedway hörde jag nåt om så
grabbarna vet vad dom ska göra.
Jag tänkte avsluta med en utmaning så jag snodde av Nattmia
hoppas det inte gjorde något.
1
Utmaningen går ut på att greppa första bästa bok, leta upp
sidan 15, ta det sista ordet på den sidan, googla bland bilder
och ta den första bilden som blir och lägga ut den på bloggen..
1
Den bok jag greppade var från nattduksbordet.
När du blir "flintis" kan pappa köra mig till fritids då?
Sidan 15 sista ordet blev återfall & här kommer bilden.
1
1
Jag utmanar..
Gladmymlan
1
Hejdåposs!


2 kommentarer:

  1. Hoppas ni får trevlig grillkväll.
    Kram på er från sysslingen,
    kusin eller nåt sånt. ;)

    SvaraRadera
  2. Spätta är väl inte fel, även om det är kuligast att köra själv :O)

    SvaraRadera