torsdag 29 april 2010

Minska sötsuget,,,

1
,,,,tänkte jag göra.
Efter en kanonmysig fika hos Åsa med Blomman & Anna med
barn så styrde jag kosan mot Hälsokost.

1 Har hört att krom kan bidraga till att sötsuget minskar är värt
att prova iallafall för så här kan jag inte ha det längre!
Stoppar ju i mej aldeles för mycke sött, jag känner mej som
kakmonstret i serien Sesam ni som minns det programmet=)
Har börjat idag så nu är de bara att avvakta.
1
Gick en runda på stan oxå ja mest bara för att jag orkade, det
känns som en lyx numera att orka bara flanera &
fönstershoppa.
Vet ju att nu kommer det några trötta dagar igen när jag får
cellgift trist men ett nödvändigt ont. "bara" 11 veckor kvar!
Sen har jag "semester " i 4 veckor innan strålningen.
1
Har iallafall fått upp några tavlor & lite annat här, vikt in tvätt
& dammsugit.
Theos rum är hyfsat iordning så nu känns det bättre för mitt
samvete.
I morron är det dax för cellgift nr 2, svärmor åker med mej.
1
Sen hoppas jag att jag orkar åka till valborgsfirande en stund i
allafall för Theos skull så han får leka av sej med alla andra
ungar som kommer vara där & grilla lite & kolla på brasan .
1
Hur firar ni Valborg?
1
Hejdåposs!

3 kommentarer:

  1. haha då kan vi skaka hand:) jag kan vara den svenske kocken i sesam eller vad det i mupparna:))))

    modimodimuuudi:)))

    tack för mysig fikastund!

    själv lyssnar jag på
    GIMMI HOPE JOANNA ( lööve it) och ska strax gå o sova kudde:)

    valborg blir hos pernilla och co, ska bli myspysigt! eld, grillning och får ha med mina rara hundar:))
    kan inte begära mer!

    lycka te med sötsuget:)))) själv har jag glufsat i mej en halvpåse bilar en tallrik vegetarisk ravioli och några flingor bara nu i kväll....banta annan dag?

    SvaraRadera
  2. Vi ska fira våran valborg med våra goda grannar. Vi ska först grilla innan vi ska gå bort och kolla på elden! Älskar denna perioden av ett helt år. Sen när vi har tittat in eld och fyverkeri ska vi hem och mumsa cuppisar med mockakräm som jag ska baka imorgon. Tack för idag, trevlig att få träffa dig! Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas allt går bra idag för dig Annica!

    Vi ska fira Valborg i mammas&jörgens stuga tillsammans med dem,Therese m familj, Thobias m tjej och några till. Det blir till att grilla och jag tar mig nog mitt första dopp.

    Kram på dig

    SvaraRadera