lördag 17 april 2010

Nu e vi hemma...

1
Nu är första kvällen i nya lyan med alla grejor här, känns skönt
men ack så trötta vi är nu..
1
När vi väl får iordning på allt här så kommer detta bli ett
kanonhem för oss 4,,
Theo har lekplatsen precis utanför, kompisar som ringer på
dörren varje dag,,alltid nån att leka med....dom är ett helt knippe
med ungar här på gården nu..ja precis som det ska vara..
Cajjo har skogen precis vid uteplatsen,,
Ja de känns helt rätt......
Harmoni=)))))
Det har kommit nån skit på kylskåpet i flytten bara ,,
måste prova med Tabort *hahahahaha*
1
Denna flytten har flutit på väldigt bra, jag har stimmat upp mej
inombords & utombords massor.
Tack vare underbara vänner,underbar svärmor & en helt
underbar man så är ALLT klart idag..bara att lämna nycklar på
Måndag för besiktning...vet att vi får påbackning för vissa
tapeter men städning kan jag inte se nåt dom ska anmärka på.
1
En av dom värsta flyttarna för min del, ja inte pga att jag burit
ihjäl mej eller städat så jag fått valkar i händerna..
Nä pga att jag inte orkat göra allt de där, pga att jag inte fått
tillåtelse att göra allt de där,,jo de var nästan så "mitt pekfinger"
studsade tillbaka mot mej *L*..
Men ack så glad jag är att jag har BESTÄMDA vänner =)
Så gamla lyan är ren nu....
TACK i massor!
1
Jag vet att jag har sagt innan att jag har världens bästa man,
men en bättre man är jag inte värd =)
Han har hållt på i ett dessa dagar,,allt för att jag inte ska göra
mer än jag ska..
Ja en riktig alltiallo,,han flyttar , bär,putsar fönster,städar,
slänger skräp & fixar & donar,,,,,,ger mej onda ögat nästan när
jag gör för mycket,,,,han är så mån om mej....
När allt detta är över så är det hans tur att få sitta med
fötterna på bordet...
1
Märker ju att jag inte är 100, känner inte igen mej själv men
det får väl vara så..kroppen är trött & benen stumma,,,
jag är fylld av vatten känns de som.
1
Det är jobbigt att inte ha totalkoll men en nyttig lära för mej..
denna cancerresa har lärt mej mycket, både gott & ont men
det nyttigaste hitintills är nog att den visat mej att jag inte
kan ha koll på allt,,är tyvärr ett kontrollfreak så nu efter
denna flytt känner jag mej faktiskt en gnutta stolt...
Ja framförallt för att jag inte ens smög upp för städning!!
1
Äsch..mer dravel i möra,,,nu sova sju kvart i timmen=)
1
Hejdåposs!

7 kommentarer:

  1. japp tummen upp till dej rara anka! jag är förvånad att du bara kikade upp en gång o sa hej:)))

    glad att jag har dej glad att jag har en låssas-son med pussar i fickorna och glad över att er lya är som gjord för er två!

    livet har lina små guldkorn trots att mr c försöker ta bort dom minsann!


    nu blir det att njuuta sköna vårkvällar ute med the o filt o kolla ut över antingen gården ,eller skogen! härligt!

    löve you gumman ( men det vet du! )
    kram!!!!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det är strongt att ta en flytt mitt i en cancerbehandling! Hoppas nya boendet blir riktigt, riktigt bra!

    SvaraRadera
  3. Skönt att ni börjar komma i ordning! Kul Kul med ny lght :) Lite av en nystart :)

    SvaraRadera
  4. Gött o va på plats. Kram

    SvaraRadera
  5. Grattis till nya boendet och hoppas att denna flytt gör att du blir starkare i kampen mot C. Jag önskar dig en finfin dag också, med massor av sol, glädje och skoj :):) Kram kram

    SvaraRadera
  6. Blev lite fel med länken från mig! Men önskar dig allt gott ska du veta :) Kram kram

    SvaraRadera
  7. Fan vilket snyggt kylskåp ni har:)

    SvaraRadera