fredag 2 april 2010

En station till avklarad...Yipejajajajaja!!!!

1
I går var det ju Onkologbesök,,,sista gången med dessa sorter,
ännu en spark på Mr C,,,,ja de känns gott, eller mer än gott!!
Helt jävla UNDERBART!!!!
1
Sista intaget=)

Mannen fick kaffe i skogen under tiden =)
1
Nu är det uppehåll i 3 veckor sen sätter nästa 12 behandlingar
igång & dom är ju då varje vecka.
Hade ju hoppats på att kunna hojka dit men nä man blir visst
väldigt trött samma dag efter behandlingen, dom jag har pratat
med har sovit sej igenom dom påsarna med cytostatika & sen
även trött dygnet efter..
Så chauförer sökes =))))
Den nya behandlingen heter TAXOL (paklitaxel)..
Fasiken nu betas station efter station av,,,känns så gutt detta!!!
Om jag räknat rätt så kommer all behandling vara över i början
på September sen är det ju då tabletter i 5 år....
1
När vi var klara där så for vi till IKEA,,A6 & Loppis..

En sån här kankse hade varit ekonomiskt att ha!!
Vi hittade lampor vi gillade till köket..
1
Var en sväng till Biltema oxå , tänkte ju inhandla ett batteri till
hojen men nä de fanns ju inga i Dagnys storlek tyvärr, blir att
beställa ,,där fick vi för att vi skulle vara smålänningar...
1
Väl hemma så blev det pizza med Camilla, hon hade stökat i
sin nya lya hele dan & behövde en matpause...
Ja sen bidde jag trötter!!
1
Idag har jag varit & hjälpt påskharen på traven lite & fixat godis
till äggen till mina grabbar,,får se om de blir uppskattat!
1
Här brukar påskharen lägga äggen på nra ställen så att det blir
att leta efter dom sen,,,himlans mysigt.
1
Att detta inte blir en påsk som det brukar bli,,är ju ganska lätt
uträknat men vi gör så gott vi kan...
Är bortbjudna på mat lör & mån & ikväll blir det Tacos,,
Theos favvo
Sen blir det mys & lek,,,,
1
Har ni några kul påskäggstarditioner?
EN RIKTIGT
GLAD PÅSK
ÖNSKAR ANKBOET!
1
Hejdåposs!





11 kommentarer:

  1. Skönt att ha en omgång till avklarad :-)

    Ha nu en riktigt bra påsk..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Här värper påsktuppen på natten till påskafton, men det blir strutar i år :O)

    Gött att första delen av behandlingen är klar :O)

    Ha en Glad Påsk!

    SvaraRadera
  3. Trillade hit på ett bananskal då vi har flera gemensamma bloggvänner. Jag har gått fotokurs med Stefan Gröhn och Pennelina har jag haft kontakt med via nätet. Känner dessutom igen dig lite vagt då jag är gammal vän till Gums och Johan Eklöf. Tråkigt att läsa vad du går igenom, men du verkar vara en riktigt fighter i alla fall. Hoppas att du får en trevlig påsk med nära och kära!

    SvaraRadera
  4. Du vet väl om att du har rätt till färdtjänst? Själv åkte jag taxi till och från de flesta av mina behandlingar. Kan ju vara svårt att hitta folk som kan ställa upp och skjutsa jämt...
    För mig funkade det jättebra. Man betalar 50:- per resa.

    Kram & Glad Påsk på dig!

    SvaraRadera
  5. Min påsktradition de senaste 3 åren har varit att jag och en kompis träffas och äter påskmiddag tillsammans som inte har ett dugg att göra med påsken :) Då det är inplanerat till imorgon! kram kram

    SvaraRadera
  6. ja du gumman det går fraamåt! har en jeansklänning här te dej från carron, kolla om den passar?

    vi höres i mörrn! saknar dej! pöss

    SvaraRadera
  7. Gött o ha en etapp gjord iaf. Kram o ha en go' påsk

    SvaraRadera
  8. Har inga påsktraditioner, men kanske ska skaffa de till nästa år när E har blivit lite större o förhoppningsvis klara med renoveringen. Fan så gott, även om det känns långt till mål är du snart där!! puss o kram Blomman

    SvaraRadera
  9. Då går det framåt och jag (vi) hejar på dig! Heja Ankan, du är bäst och en vinnare, det vet vi!
    Glad påsk på hela familjen och njut av vårsolen!
    Kramizar Åse

    SvaraRadera
  10. Hej gumman,

    här kommer en 20 m. hög hare varje år och bankar i väggarna. Han har då placerat ut ägg i trädgården...så spännande! En nyhet för i år var alla choklad ägg & choklad pengar som var upp hängda i äppelträden här och var...mycket mysko;)
    Ha en fortsatt fin helg Annika,
    kramis Anne-Lee

    SvaraRadera
  11. Det är inte utan att man blir imponerad av dej, du har trots allt du tvingas gå igenom humorn i behåll.
    Angående batteri till Dagny, kolla med Micke på Däckcenter..
    Träffade Veronica på påskfesten, det va kul o se henne igen..åsså fick man ju kramas lite oxå :-)

    Stefan

    SvaraRadera