söndag 11 april 2010

På tur med Svärmor..

1
I går tog jag med mej min svärmor på tur i mina barndoms
trakter.
Överraskade henne med en picknick,,klart man måste ha kaffe
med sej när man åker på tur =)
Åkte småvägar & visade var jag åkt buss & berättade lite om
trakterna...& framför allt mitt älskade barndomshem...
Skulle plockat blåsippor men dom hade inte kommit upp ännu.
Jag vet att dom är fridlysta men vill så gärna ha dom i min nya
trädgård..ett minne från Furufors.
Här är huset, mitt barnbomshem.
"Våran" väg,,,oj så jag har cyklat här.
1
"Min" skog....
1
Svärmor framför kvarnen där Tomten bor =)
1
Jag vid fallet.
1
Jag hade blivit förvarnad att grannen hade tagit ner skog vid
kvarnen,,ja nog hade han gjort de alltid...
Alla gamla träd var borta, det var kalt....inte kan det vara bra för
djurlivet vid en damm & Å...såg väldigt konstigt ut iallafall..
Gjorde lite ont i mitt hjärta..
1
Sen for vi vidare & tittade till Pappa & sen till Barkeryds
Hembyggdsgård, det var ju stängda husen men vi passade på
att öppna vår picknickryggsäck.
1
Svärmor med kaffet=)
1
Hade en kanonmysig dag, det var inte tyst en sekund.
Jag måste tala om att jag tycker väldigt mycke om min svärmor
vi är väldigt lika, tycker om samma saker.
Är glad för henne..Tack för en kanonbra dag...
1
Hejdåposs!






1 kommentar:

  1. Va mysigt, ni har haft, du och svärmor :O)
    Såna dagar kan man inte få nog av :O)

    SvaraRadera