onsdag 23 juni 2010

Bröstsystrar...

*
Tänkte bara dela med mej av det makabra...
Systrar & bröstsystrar...jo de är ju så numera..det är hårfint
mellan ironi & tragik numera.
Halvan & halvan..
*
Mamma är i Jönköping nu & får förhoppningsvis vara kvar där
ett tag till.
Dom hade ananmmat mitt förslag,,,Tack Annika.
Psoriasis men en ovanlig sådan så dom hade visst pratat lite
löst om cellgift till henne men jag vet inte säkert ännu om det
blir så,,,kan ju undra varför det inte kan vara enkla saker i
vår familj,,,när blev det fel på en vanlig förkylning?
Men hon är under koll nu & det är skönt & hon är lugnare oxå.
Allt löser sej till slut men visst är det tufft nu!
*
Var hos Lymfterapeuten idag oxå & provade ut ny strumpa
mina mätningar på armen såg fint ut & den ökningen som var
i cm beror nog på min viktökning,,ska ha strumpan på mej
när det är varmt ute eller när jag anstränger mej för då är
det störst risk att jag svullnar & sen under strålningen då
så klart.
*
Moster hämtade Theo på dagis idag, gla bidde han grabben
han har ju varit här idag,,min lilla medicingrabb,,,
Simskolan gick kanonens,,hans bentag är bra & huvudet under
vattnet artar sej oxå, blir mer & mer modig=))
*
Var på ljusparty i kväll hos Blomman, alla dessa underbara ljus
önskar att jag vore gjord av pengar för det finns så mycket fint
massa saker som kan bo hemma hos mej utan problem.
Hittade en handkräm iallafall för min hud är så torr så torr
men det beror säkerligen på cellgifterna, naglarna kassa oxå =(
*
Sen hade jag sån tur,,,tjohoooooooooooooooooooooo!
Jag vannde på tipspromenaden ett teljus & ett flytljus & sen
när lottdragningen var så vips så vann jag största pris där
så nu snart så finns det gottigottiga ljus i Ankboet...
En superduper god kladdkaka fick vi oxå med dumlasmak...
Mumma för nasse minsann...
*
Fick en kul present av Blomman
söta plåster med ankor på,,,
*
Lite mys i soffan hann vi med Theo & jag innan läggdax.
Hanen har varit på klubben & kollat speedway & mekat hoj.
*
Nu ropar visst Herr John blund så det är väl bäst att jag passar
på innan han åker till någon annan *L*
*
Hejdåposs!

5 kommentarer:

  1. Va skönt att de hittat nåt på din mamma... Givetvis tråkigt att hon är sjuk, men ändå gött att de kanske kan börja behandla, så hon blir bra!
    Makaber men snygg bild på er bröstsystrar, ibland funderar man... Varför vissa drabbas av allt och andra av inget...
    Ha en härlig midsommar!

    SvaraRadera
  2. Varesgo.. hoppas verkligen att de hittar något som hjälper er mamma.
    Fin bild.. ni är tuffa brudar som visar upp er, inte alla som accepterar och vågar vara som ni. Tycker om er.
    Önskar en underbar Midsommar om vi inte ses och hörs innan.

    Många pussar och kramar

    Bergatrollet

    SvaraRadera
  3. Ni är mycket fina men visst f-n är det tragiskt! Så in i den! Skönt med lilla mamma tycker jag. Ge varandra en stoooooor kram! //Tina

    SvaraRadera
  4. Tack för att du delar med dig, du anar inte hur många du hjälper/stöttar genom att vara den du är!

    Annan bröstsyster

    SvaraRadera
  5. Har man tendens att få psoriasis så utvecklas det ju oftast när det händer ngt i kroppen ellr när man är nere tex.. Min mamma fick det när hon väntade mig, så mitt fel alltså :-S

    Ja det är hårfint mellan ironi och tragik men tur att ni ändå har humorn kvar, hur jobbigt skulle det inte bli annars..

    Ha nu en bra varm dag..

    Kram Mia

    SvaraRadera