tisdag 15 juni 2010

Gult ÖVERALLT!!!!

*
I natt sov Theo hela natten i sin säng, jag kan räkna på mina
2 händer de nätter han har sovit hela natten,,Han var stolt i
allafall när han kom in vid 6 tiden till oss=)
*
I dag fick faktiskt Robban lämna på dagis,,känns avigt när
jag är hemma men jag var tvungen att sova lite efter
gårdagen men han var inte så länge så jag behöver inte ha
riktigt så dåligt samvete..
*
Var nere på torget & inhandlade lite blommor.
Sniglarna har tagit sej i mina krukor som jag planterat i & ätit
upp dom små bladen som lyckats komma upp,dumma sniglar!
Rött & lila bidde det,,vad dom heter vet jag inte men fina
färger var det iallafall.
Hann dammsuga av lägenheten oxå innan dagishämtning.
*
Ringde & bokade tid till "Dagny" på fredag oxå så hon ska få
ett nytt bakdäck,,,de kan vi vara värda tycker jag allt!
Nåt som ger mej energi,,,ut & köra lite hoj=)))))
*
Lyckades få näsblod igen idag, så jag fick gå till dagis med
bomull i näsan....snyggt....NÄ men tvunget!
Har haft det ganska ofta nu det sista men det är väl så att
min kropp är uttröttad & utsatt så då kommer det antar jag.
Är det nån annan i min situation som oxå hade det
ofta så här på slutet av cytostatikan?
*
På väg hem från dagis så visade det sej att en dagiskompis
hade flyttat upp hit några hus bort så han följde med oss
hem, funkade kanonbra & kul med en ny kompis här på
gården.
Härligt med lek ,lek & åter lek för honom på nära håll=)
*
Började fixa på uteplatsen så jag höll på att glömma
simskolan, bidde lite stressigt ..oopps,,men vi hann=)
Idag hade Theo doppat huvudet igen,är så stolt över honom
så de bidde en glass igen =)
Fick till slut avtorkat på uteplatsen..men herreminje vad
pollen det är överallt,,,,
*
Gul gul gul är hatten på mitt huvud, gul gul gul är dräkten
som jag bär. Allt som är gult gult tycker jag är vackert för
mitt namn är poooolllen!!!!
*
Nåja nu är det avtorkat & sopat..förhoppningsvis kan vi börja
med att fixa plattorna där landet varit i helgen, blommorna
på plats & redit gemytligt.
Nu saknas det bara ett avlångt bord istället för det runda vi
har är inte riktigt nöjd med det,,,ska bara hitta det på nåt
bra ställe,,
Kankse nån som vet var det går att inhandla för
ett vettigt pris?
*
Nu är det visst dax att sova, fuskande john Blund hälsar på
så dax att passa på!
I morron kommer syster Snorska med bonusson hit,,
*
Hejdåposs!

2 kommentarer:

  1. ååå så har du inte bjudig in mig så jag få träffa goa norskan? ang. näsblod.. du har inte järnbrist? jag brukar ha järnbrist när jag få näsblod. och när jag mådde som sämst inne i själen hade fick jag oxå järnbrist, men vet inte om det hör samman. Kanske som att man få ett sämre immunförsvar när man mår dåligt innanför skallet. Kram

    SvaraRadera
  2. På ganska bra humör i dag va? Det känns så när man läser i alla fall... :))))

    Skönt också att läsa när du skriver "i slutet på behandlingen". Ja, tänk - nu är du faktiskt i slutet!

    Antar att du nu faktiskt börjar kunna se ett slut på den här skiten även om du just nu måste vara fruktansvärt sliten! Inte konstigt att din stackars kropp reagerar med än det ena, än det andra. Egentligen är det ett under att du kan stå upprätt efter allt du gått igenom!

    Så härligt för dig att ni ska fixa Dagny! Det är nog precis det du behöver.

    Stooor kram till dig, vännen!
    (Tänker på dig även om jag inte skriver så ofta, ska du veta...)

    SvaraRadera