fredag 18 juni 2010

Fina fossingar & nytt bakdäck =)))

*
Startade morgonen med provtagning inför cellgift i vanlig
ordning.
*
Sen var det dax för den efterlängtade fotvården,,,ahhhh så
gött de var,bli bortskämd i ca 1 H så nu har jag glada fötter,
ska bara hitta ett par blanksvarta träskor med remmar till
de glada fötterna!
Tur att det finns mobiltelefoner för jag har då kasst minne &
kasst lokalsinne så när kl var en kvart innan så kom jag på
att jag hade inte en aning om vart jag skulle *fniss*,,,
E nån förvånad?
*
Hem & hämta mina grabbar som slappat på morron,,hade
bestämt en fika på stan innan Theo skulle till sin pappa.

*
Äntligen har vi inskaffat oss en kaffebryggare, tyvärr inte
den som jag egentligen ville ha OBH 2353,,smålänningen kom
fram en skvätt.
Premiärdruckit har vi gjort (så klart) å jo de var ett gott kaffe
är någon nyfiken så är det bara & titta in i Ankboet *L*
Välkommen till Ankboet kära kaffebryggare=)
*
Dagen för däckbyte vart ju iadg med,,,att "Dagny" har längtat
Robban "offrade" sej & åkte med henne till Mascot Motor i
Nässjö,,hon gick inte riktigt bra på dit vägen så hon fick nya
stift oxå,,
Tyvärr har hon en tendens att tugga stift ibland den lilla
damen..
Så nu har hon ett fint däck som även är "grusat" så det inte är
halt heller...nu kan jag köra lite ibland när jag behöver energi.
Kedjan smord & allt är undwer kontroll=)
*
Jag for & mötte upp mamma & syrran på Lidl här istan, min
stackars mamma har svullnat upp igen & fjällar i ansiktet &
på armar & händer,,jag fattar inte vad det är som händer med
henne & hennes kropp..ttycker så synd om henne.
Hon ska ta tag i det igen nästa vecka har hon lovat, ska bara
flytta på söndag först.
Mari & jag satt & jämnföde operationsärr på Lidl,,folk tror nog
inte vi är riktigt som vi ska,,fast det är vi ju inte heller *L*
Titta ner i varandras urringninger & peta,,,var nog en
annorlunda syn !!!
*
Nu är det dax för att fixa lite käk minsann,,kvällens meny
består av kycklingfile & potatisgratäng med vitlöksbaguetter
& ett glas rött till eller två...
*
Hejdåposs!

1 kommentar:

  1. Detta var egentligen tänkt att vara till inlägget om vilka vi läsare är, men eftersom jag inte kontrolläste innan jag skickade i väg meddelandet så insåg jag att det var så virrigt skrivet att du inte hade fattat något. När jag sedan skulle lägga in det igen så gick det inte. Därför svarar jag här i stället.

    Jag brukar titta in då och då, men brukar alltid försöka skicka en hälsning när jag är inne och läser. På min semester, som börjar på måndag, ska jag försöka varva ner och hitta lugnet. Mats och jag har ingen gemensam semester, men vi ska försöka ta tillvara kvällar och lediga dagar så gott vi kan. Känns trots allt skönt att yngsta dottern inte behöver vara ensam i sommar utan alltid har sällskap av någon i familjen. Sedan är tanken att jag ska börja övningsköra på min gamla Triumph. Lite lagom nervös är jag, men hoppas att det går bra och att jag kommer att älska det. Du kanske har några tips om hur jag lägger upp körningen i början?

    Ha det bra!
    Agneta

    SvaraRadera