lördag 26 juni 2010

Midsommarafton i bild & lite ord =)

*
Borstat potäter & jagat sill & huggt gräslök ,,,ja sen kunde
aftonen börja,,,
Goda vänner & go mat & gott humör, lekande barn & SOL!

Döskallepotais så klart!

Smarrig jordgubbstårta


Oss
Bäcksedaingång.
*
For bort till Traditionellt midsommarfirande, ja för ungarna.
Lite chokladhjul & Pontus & Theo vann =)
Tove tog en tur på hästarna istället.
Fiskedamm & Theo vannde en luftmadrass.
Men vi kunde det där ganska snabbt så vi for hem.
Robban hade fixat te en femkamp *L*
*
=)

Ballongblåsning.
Tove övar oxå=)

Bollsparkning

Jag vannde inte!
Cykla sakta e inte lätt!!
Men Camilla löste det!

Hejakören=)

Säckhoppning ,,,
Camilla vann femkampens frågor!!!
Hjälmar KAN användas åt valfritt håll=)

Cajjo firar oxå midsommar vid stången!

Grilltajm,,
Grillmästarna,,
Sen så klart ALIAS!!!!
Tony & Camilla vannde!

=)

Myggspiraler var ett måste!
*
En mysig midsommarafton som numera blivit en tradition!
*
Grannarna stog för musiken under dagen men sen "rundade"
dom av & kan ju hoppas på att det blevo vattenintag för dom.
*
Barn & vuxna var nöjda & säkert sov alla gott i natt=)
Theo sov HELA natten i sin säng iallafall men min stackars
man gick ut till soffan för det hade visst inte gått att få tyst
på mina snarkningar, han hade testat ALLA knep...
*
Nu ska vu in till Jönköping med jordgubbar till mor min.
I morron är det dax att röja ur hennes lägenhet & städa
tråkigt men måste göras ,,,,
*
Vad hitter ni på en sån här Midsommardag då?
*
Hejdåposs!























2 kommentarer:

  1. Yes, det var du som vann o nu behöver jag din adress=) kram!

    SvaraRadera
  2. gummsa gummsa saknar dej! har det förträffligt här i båstad, njuter i fulla drag av allt och bara insuper atmosfären! blomma varit här med sin goa mamma, och familj, hade ju passat ypperligtmed ett ankbesök:)))men jag kömmer ju hem imorrn:)))

    SvaraRadera