tisdag 29 juni 2010

Gegga

Gu sicken dag,,,tröttmössa nr 1,,känns som om jag har gegga
i huvudet,,,blääää!

Känns som om jag är en ministräcka från att bryta ihop, ja det
behövs inte mycket som ska komma i min väg.
Tårana brinner bakom ögonlocken & min kropp är så trött så
trött men jag har inte tid att bryta ihop inte ork heller,,,
Några skvättar tårar imellanåt men inget längre men jag ska
erkänna att det är tungt nu.
Det är så mycket konstigt som är i min kropp.
Stickningar i båda fingrarna, trött men kan inte sova,
naglarna ömmar & är mjuka som gummi.,

Men ändå kämpar jag för att hålla huvudet över vattenytan,,
ja inte vet jag varför egentligen för jag skulle behöva ett bryt
ett stort jävla bryt MEN det finns inte tid & rum för det...
Vill så gärna bara må bra eller ja bara få vara sjuk !
I min egen sjukdom!
Allt är ju relativt,,,men det är lite mycket just nu!

Försöker fånga det roliga så brukar det väga upp...

Pratade med syster idag,,,,
Underbart,,dom hade fått bort ALLT , inga tumörer kvar!
Hon slipper efterbehandling helt & hållet, tack vare att den
hittades så tidigt!
UNDERBART!

Pratade även med mamma idag, nu verkar det som om dom
är inne på psoriasis, tänk OM det kunde vara så,,en diagnos
vad skönt det skulle vara...
Svar på proverna de tagit får vi nog svar på i morron.

Mammas lägenhet är tom nu, vi tog det sista ikväll men blev
en aning arg på min man, hans knä är inte det bästa men
ändå skulle han envisas med att bära ner hennes
tvättmaskin själv jag hade inte orkat tyvärr,,,,bra envis är
han lite för envis ibland.
Nu ska jag bara jaga rätt på alla nycklar innan morrondagens
besiktning men det får jag göra i morron fm,,orkar INTE i
kväll.

Cancerfonden sökte personer som ville ställa upp i media &
berätta om hur det är att få ett cancerbesked, hur folk
runtikring regerar & agerar, intryck & handlande.
Hur det är att mista nån i cancer & hur det är att överleva!
Jag mejlade dom & berättade en del av min story.
jag var en av dom som dom letade efter så OM dom får
"napp " i mediavärlden så kan jag bli en av dom som får
berätta om hur jag upplevt det...
Det blev jag glad över, nu kan jag bara vänta på att dom ska
höra av sej =)
Jag har cancer runt mej på alla håll känns det som.
Jag har upplevt det som anhörig, som drabbad, som kompis till
drabbad...
Förbannad esjukdom!!

Nä nu SKA jag sova!
I morron är en ny dag, nya tag & nya planer!

Hejdåposs!

6 kommentarer:

  1. Jobbigt :-( Men jag tycker du skall tillåta dig att gråta ut, man blir ju inte frisk av det men det brukar kännas lite bättre efteråt och man kan orka ta nya tag..

    Många kramar
    Mia

    SvaraRadera
  2. Ta en tur ut i skogen, skrik ut din frustration för tusan det är ju helt ok med känslor.
    Jag beundrar människor som vågar berätta om sina svårigheter och som vågar kämpa emot sjukdomen.
    Jag önskar dig stort lycka till på din väg och du passa på att fånga dagen ordentligt det kan vara medicinen för dig.
    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Åhh söta du. Önskar jag kunde göra något för att hjälpa dig. Kan inte vara lätt att inte bara få vara i sig själv när du verkligen behöver det och har rätt till det. Men livet är väl sällan rättvist.
    Skickar lite styrke kramar till dig i mitt huvud.
    *kramar om*

    SvaraRadera
  4. Håller med Lena där, har tillämpat det där med bara skrika, vråla avgrundsvrål rakt ut (jag fegade lite och gick till det bullrigaste stället jag kunde hitta för att ingen skulle ringa polis eller ambulans) och det hjälpte!
    Och håller även med Varghonan, jag önskar att jag kunde GÖRA något för dig, minsta lilla eller största stora!
    Ingen tröst när man mår dåligt, men det BLIR bättre sen! (vet att jag tjatar)

    Kramar om

    SvaraRadera
  5. Spännande om du får komma med o berätta. Du har ju som sagt verkligen varit med om detta från alla möjliga håll.
    Kramen

    SvaraRadera
  6. Mmm... ibland tappar man fotfästet en stund. Det är faktiskt helt ok att "ta sig ett bryt" då och då..
    -Det gör jag med jämna mellanrum, drar täcket över huvudet o bara är..
    Tur att man klarar mer än vad man tror! :)
    Håller tummarna för dig. Du klarar bra dig sålänge näsan är över vattenytan. O hamnar man under, så finns det syrgastuber att ta till ;)

    /Cissi

    SvaraRadera