torsdag 17 juni 2010

Skelettröntgen avklarad,,

*
Skelettröntgen på agendan idag, något försenad var jag för
just nu verkar det visst vara oerhört populärt med
vägarbeten på vägen till Jönköping =(
*
Fick en skvätt radioaktivt ämne insprutat i kroppen efter ca
25 minuter,,jag är en liten aning svårstucken i högerarmen!
den första sköterskan stack först i armen sen på insidan av
handleden & till sist i handen men kammade noll så det fick
komma en annan sköterska & efter ca 15 min så hittade han
en i armen att sticka i....sen hade jag frigång i 3 H i väntan
på att ämnet skulle sprida sej i kroppen..
*
Snorskan satt & väntade på mej,,vi hade en dejt ;-))
*
Hmmm hon är någon cm längre än mej *ASG*
Frukost på MAX,,,jo de får man=)
*
Några mysiga timmar bidde det iallafall sen var det dax att
åka till röntgen igen.
Jag somnade nästan men lite märkligt,,,behövde ingen
blårock på utan det var bara till att hoppa upp på britsen &
åka in i apparaten med kläder på,,nu hoppas jag på bra svar
om ca 1 vecka!
*
Tog gamla Vetlanda vägen hem, det finns ett ställe där som
är såå vackert att jag bara var tvungen att stanna till &
föreviga det.
Åh vad jag önskar att jag hade en annan kamera en sån
däringa med objektiv & grejor,,,vi får nog inskaffa en ,,blir ju
mycket roligare att fota då på nåt vis inbillar jag mej!
Visst e de fint?
Lite trollskt på nåt vis.
*
Hämta Theo & packa badväskan & sen iväg till simskolan,idag
doppade han huvdet,,åh han är sååååå stolt de lilla livet...
Å JAG är stolt över honom,,,,Robban kom förbi & kollade på
honom,,Theo log från öra till öra,,han ville ju visa=)
*
Robban var & hämtade plattor till baksidan idag nu äntligen
ska landet bort som är så felplacerat..
*
Innan,,,

Theo rensade ogräset..

Robban grävde,,kunde blitt en svimingpool=)

Resultatet blevo bra.
*
Ska nog gräva ett litet land kankse =)
*
I morron kommer Syster hem över helgen.
Blev en aning upprörd när vi pratade sist. Hon fick en
sjukskrivning på 2 veckor efter att hon opererats för sin
bröstcancer & när hon gick till kuratorn ja bröstkirurgens
egna i Gbg & ville vara längre sjukskriven så fick hon till svar.
-Det är ju en enkelt ingrepp du har gjort!
*
Åhhhh så arg jag blev,,ifrån att hon fick beskedet att hon har
bröstcancer till att hon skulle arbeta igen så var det 5 veckor
(rätta mej om jag minns fel Mari),,hur tänker dom?
Ska hon bearbeta att vi 4 i familjen inom loppet av 3 år har
haft/fått Cancer & hon har tagit bort en oerhört kvinlig del
av kroppen!
Varför kan det inte få sjunka in ?
Det ska bearbetas,läkas,accepteras,,ja de görs inte på en kvart.
Hoppas på att hon kan få byta kurator helt enkelt,,en som
kan sätta sej in i våran situation!
*
Nu måste jag nog sova en stund,,I morron fm ska mina
fossingar få bli omhändertagna=)))))
*
Hejdåposs!





3 kommentarer:

  1. Du vet vi människor är maskiner som inte har känslor.. Ja så verkar de där som bestämme om sjukskrivningar tänka :-(

    Fint ni fått vid och på altanen.. Kan tänka att det är gott att sitta där ute om kvällarna :-)

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. morra morra horn växer ut ur min panna och huggtänder kommer fram! det är ju "sjukt" sjukförsäkringssystem vi har just nu...måste bli ändring på det!
    en "enkel operation" för nån som gör fem såna om dagen ja...

    men den MENTALA biten...är fan i mej långt ifrån "enkel"...åhhhrrrg!

    frustration kan man säga.
    Hon får helt enkelt säga att hon är "utbränd". det verkar vara helt andra regler vad gäller utbrändhet än vad det gäller nåt så "enkelt?!!" som cancer...morr.

    hoppas sjukskrivning blir förlängd, ni har så mycket i er familj som ni fått kämpa emot.. så mycket o-berarbetat. Det finns ingen sekund som jag tror på kommer att få en människa fixad igen på två veckor.
    det funkar inte så.

    kramar
    anna

    SvaraRadera
  3. Nej, du har tyvärr helt rätt Annica, 5 veckor tyckte de var en helt ok tid att smälta allt på.. eller rättare sagt, läka ihop så pass att det går att gå tillbaka och jobba och vara produktiv i samhället igen... Hon sa också att om jag inte kan återgå till mitt vanliga yrke så får min chef hitta nåt jag KAN göra.. Att jag förmodligen skulle få ett bryt och vrida nacken av första bästa kund som sa fel sak verkar inte spela någon roll... - Nej, då .. jag är inte bitter jag inte =)
    Och ja, anna, tyvärr så blir det till att köra den gamla "utbrändhetsgrejen"... för cancer verkar ju inte vara så farligt tydligen.. men bra, då vet vi ju det ;) Puss och kram

    SvaraRadera