måndag 6 april 2009

Tralala lilla molntuss,,,

*
,,,hörde jag på radion i dag på morron, blev en glad start på dagen!
*
Sen for vi till Cilla, Atle & Lisa ute på bygden vid kvarnen =)
Alltid lika kuligt, syns tyvärr inte så ofta men känns som om det vore
igår ändå. Önskar verkligen att vi kunde bo närmre men Theo var ju
helt överens med sej själv att vi skulle bo huset igemter dom,,,
hmmm menar han kvarnen eller boa *asg*
Fick en ny kompis, lilla Lisa kom krypande mot mej direkt & ville upp,
väl uppe så la hon sitt huvud mot min axel & armarna som en kram
*L*, japp en kompis tycker ju jag allt !!
Fika & bus,,ja se bilderna som vi hade det!
Mor puttar gungor
Cilla, Ankan & Theo
Theo klipper gräset
kela med fåren hanns oxå med *L*
Jag & min nya kompis Lisa, hand i hand!
Kasta pinnar i vattnet är kuligt!
Atle & Theo i sandlådan
*

Tog en tur till pappa när jag var i krokarna, Theo, jag & Lisa var där.
När vi skulle gå därifrån tyckte Theo att morfar ville nog ha en kram
så vi gjorde en gruppkram framför graven allihopa, kändes som ett
fint förslag av Theo.
Blev onekligen lite full i skratt när jag hittade en prislapp kvar på
blomman mamma hade satt dit,,,ja ja vi har väl aldrig varit som alla
andra men var glad att det inte var en illrödlysande realapp *L*
Svängde förbi Furufors oxå, dom håller på att renovera men det är
tungt.
Det är första våren utan "mitt Furufors", kommer nog alltid vara
vårtungt men jag har & älskar fortfarande stället så det värker i
hjärtat,,kan inte bara släppa alla minnen!
Varit en oerhört mysig dag som vanligt i ditt sällskap-mitt cillaben!
*
Väl landat hemma så hade äntligen mitt a-kasse besked kommit...
Sorry darling *L* du blir inte rik av att bo med mej *asg*
Tur att vårat avlånga land har en del bidrag att söka, hopas bara på
att nåt ror i hamn,,,låg a-kassa & urdåliga regler....lite av moment 22
men det finns dom som har det värre & ingen a-kassa har alls!=)
Jag får enkelt lära mej att mätta mun efter matsäck som det heter.
*
Nu har Hanen fått remiss & väntetid till titthål, 12-15 v väntetid & då
ska dom kolla vänster knä stog det på pappret,,nu är det ju så att det är
höger knä som är skadat,,,,
Vid vilken ålder är det vi lär oss höger & vänster,,
Kanske därför som dom ritar kryss innan operation för att patient &
läkare ska vara överens om vart dom ska skära?
Hur eller hur så är det fortfarande nog vatten i det knäet,,
det knäet som inget vatten var i !!
*
Nog dravlat,,köp gärna jordgubbar!
Hörde att dom första var sålda idag,,640 kr/kg,,
*
Hejdåposs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar