måndag 22 mars 2010

De vita rackarna vill inte stiga,,,

Lycka är att höra Theo & Robban busa tills Theo kiknar av
skratt,,,älskar mina grabbar mest !
1
I natt hade han 39,7,,,stekhet den lille...jag börjar känna mej
snorig & trött...dagen har varit febrig & alvedonig för honom!
1
Ny sovstil...
1
Det var dax för ny provtagning, mina vita blodkroppar vill ju
inte stiga =(
Efter några timmar så ringde Onkologen & frågade hur jag
mådde!
Mina vita rackare hade sjunkt till 0,35,,ja de var ju inte bra!
Jag är extra extra infektionskänslig & ska hålla koll på tempen
& bör inte bli jätteförkyld, fast det är ju inte så smidigt med en
kanonsjuk son!!!
Nya prover på Onsdag igen & har dom inte stigit så blir det nog
penicilin hemma & har dom sjunkit mera så lät det på henne
som om att jag blir innlagd & får det intravenöst,,
Har jag otur så skjuts cellgiften fram ....& de vill jag ju inte!
Blåsan i munnen gör ondare & ondare men det är klart att den är
ju svår att läka när immunförsvaret är så lågt ner..bara att
fortsätta skölja med whischyvatten...
1
I dag fick jag ett ansikte till en kvinna i samma sits som mejlat
mej,,kul att ses & kul att du sa hej!
Hoppas vi stöter på varandra igen=)
1
Annars har dagen bestått av tvätt & lite matlagning & bara ha
varit,,,myst med Theo & försökt få i honom något att äta,,
1
Kvällsgottet!
1
Robban köpte en film till Theo om motorcykelkörande möss som
vi kollade på eller,,jag somnade=///
1
Sen bidde det yrande på nätet i vanlig ordning ,,
1
Idag har jag förundrats av männsklighten & deras delaktighet i
olika saker....
I vanlig ordning så upphörs jag inte att förvånas men jag
är trött på att bli stampad på,,,
1
Jag kan ju liksom inte välja när jag behöver hjälp, det är ju inte
en planerande sjukdom precis men tur vi har massor av fina
vänner runt oss....mormor, svärmor & mostrar!!!
1
Önskar bara att jag kunde få ha cancer ifred nu & kunna sikta
på att bli frisk,,,
Är det för mycket begärt?
1
Jag behandlar som jag blir behandlad..
1
Nu är det nog dax för att ta tempen & krypa ner i bingen,,
i morron ska Theo & jag mysa länge,kankse frukost i sängen,
läsa bok & pärla .
1
Hejdåposs!


2 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen du blir bättre snart! Vi håller tassar och tummar här hemma för dig :)
    Hoppas du slipper dom ignoranta människorna som försvårar din redan svåra vardag. Jag blir så rysligt arg på sånt folk!

    *storkram!*

    SvaraRadera
  2. Tänker på dig ofta och väldigt dålig på att höra av mig.. sorry för detta.

    Kramen

    Bergatrollet

    SvaraRadera