tisdag 16 mars 2010

Vita blodkroppar & Röda blodplättar...

1

1
I dag var det dax för provtagning, C gjorde mej sällskap till
Hospitalet.
Dom snodde två rör av mej så det blev stick i armen =((
Tyvärr hade dom inte angett Sänkan som akut så jag fick
vänta 4 H innan svar.
Sen bidde det frukost, en välbehövlig sådan...
1
Hem & plocka lite, vika tvätt & diska & käka lite granna, jo allt i
min egen takt=)
1
Ringde Onkologen vid 14 , då låg mina vita blodkroppar på 1,1
Vid 1,0 så sätter dom in behandling så jag är & nuddar på linjen.
Mina röda blodplättar låg på 129,de hade sjunkit lite sen i
Fredags för då låg dom på 205 & de ska ligga på 165-387.
Sänkan var OK så ingen infektion i kroppen.
Dom lovade ringa upp mej men det glömdes bort så vid halv 6
ringde jag upp igen till dom & det dom kom fram till var att
jag ska ha koll på är om jag börjar blöda från några slemhinnor
eller febern stiger.
Nya prover på Torsdag morron igen, ska ringa Labb & kolla så
jag kan få gå direkt in utan att sitta i väntrummet, Onkologen
rådde mej till det.
1
Jag ska inte ge mej ut bland folkmängder eller då träffa någon
som är sjuk eller har kända beciller på sej.
Nu hoppas jag väldigt mycket på att benmärgen hunnit
återhämta sej till Torsdag så att Theo kan komma i helgen,,,
Hans pappa är ju kanonförkyld, då bör ju inte Theo vara här...
Hua hemska tanke,,,bort med den...jag behöver ju min
Theomedicin!!
1
Förövrigt så har jag fantomkänslor i bröstet som inte finns, ja
de känns jättekonstigt..kliar på bröstet & iom att jag ingen
känsel har ännu så är det meningslöst att klia på nåt vis..
Är det någon mer än jag som upplevt den känslan efter
eran operation?
1
Pratade med Theo idag men de var lugnt , han förstod att
jag inte tålde pappas baciller..
1
Kan inte låta bli att le lite åt honom idag...
Han talade om för mej att det är inte snällt att inte låta
någon få det dom vill.
Jag var inte snäll för han får ingen tuppkam...
Nä han får ingen tuppkam nu, försökte förklara att
tuppkammen lägger sej när mössan e på...
Han kontar då med att
-Du vill ha en peng, & de ska du få av mej när jag kommer
till dej.....eller inte!!!!!
1
Våran Frisör har lovat att ta en kik på hans friss,,det är helt
enkelt så att jag älskar min sons långa fina röda hår men alla
är inte av samma åsikt som jag tyvärr =(((((
1
Sen berättade han att han sovit 3 nätter hos pappa & sa att
han visste vad vi skulle göra för att han även skulle sova här
i sin säng...
Jo vi skulle se till att det inte fanns någon plats till honom i
våran säng!!!!
Det talade jag om för honom klart & tydligt att jag skulle
ALDRIG ALDRIG förvisa honom från våran säng....
Tids nog känner han att han vill sova i sin säng....men mota
honom så han känner att han inte vågar komma in om han e
rädd...nä det förslaget fick han avslag på!
1
Annars har det varit mina Desperata Housewifes & nu sitter
jag här i vanlig ordning & är inte det minsta trött!!
Steg upp 7,2o idag så jag borde vara trötter!!!!!
1
I morron ska jag försöka baka linfrö/morotsfrallor när jag
ändå inte får träffa så många...
En promenix med Camilla & Cajjo e inplanerat oxå i sakta mak.
1
Får bli lite FBspel tills ögonen går i kors!!
1
Hejdåposs!

2 kommentarer:

  1. nu håller vi tummar att värderna går uppåt istället så du slipper läggas in!

    Theofis ...ja jag är på hans sida:)))) tycker han gott kan få en tuppkam, hans hår blir ju inte mindre vackert för det:) och så vill han ju så gärna ha det:)
    kommer ihåg när anton klippte tuppkam första gången , fast han kallar det "Raptor-frilla" för han tyckte han såg ut som en dinosaurie då:)
    han vägrade ha mössa på utan tog alltid luvan, så att tuppkammen säkert skulle stå:)
    låt han klippa sig om han vill spara lite lockar i ett skrin att klappa på:)
    det kommer nog en tid när han vill ha långt igen, nu samlar anton till längre:)

    du vet väl, hår är ....bara hår:)

    hörru kan du inte messa en bild på di dära gardinerna du pratade om:))))))))

    snart är det tandis för mej...håll tummarna!
    kram på sej!

    SvaraRadera
  2. han ska få sin tuppkam,,,bara lite jobbigt för mej men som ssagat hår är bara hår...heller en gla son....

    SvaraRadera