onsdag 8 juli 2009

Blandade känslor!

*
*
Nu har jag lite blandade känslor.
Morron började bra med att Theo väckte mej med en puss =)
Kan definitivt leva med det!
Satt & invigde våra nya muggar & dom gick aldeles ypperligt bra att
dricka kaffe i,,ni kan få prova om ni vill =)
Går säkert att dricka vin & grogg eller liknande i oxå!!
*
Kom på att min Läkare ringde igårkväll så blev lite nyfiken & ringde
upp.
Ultraljudet hade varit kanonbra *skönt*.
Sen blev jag besviken,,,KGB blev det avslag på.
Psykiatrin har bara en viss pott med pengar & jag tillhörde visst inte
den person som dom skulle lägga pengar på..
FAN FAN FAN FAN
Kan säga att jag blev gruvligt besviken, arbetslös som jag är så finns
det inte en chans i helvetet att jag har råd att gå privat.
Hade verkligen behövt detta, bara få bolla med nån som inte vet nåt
om mej.
Men ska lyda ett råd & försöka få någon att prata med genom BVC
pga att jag har barn.
Ska ringa i morron då det är telefontid.
Hur som hur så föreslog min läkare en tablett,,jag har ju hela tiden
sagt att jag inte vill tugga piller, inte gömma det utan vill ut med det!
Jag vill inte bli sån att jag vet att jag skrattar men inte på riktigt,
jag vill skratta från tårna & hela vägen upp!
Har pratat med en vän & min hane..
& med handen på hjärtat så ska jag nog lägga mina låga tankar om
medicinering (inte på andra utan på mej själv) åt sidan & helt enkelt
gilla läget.
Det är inte bara jag som blir drabbad av hur jag mår,,
Theo får extra skäll som han inte förtjänar eller en extra godis bara
han är tyst när jag mår kasst.
Hanen får vandra omkring med mej här hemma som i en dimma
imellenåt, lägga sin tid på mej istället för sina vänner när jag ballar ur
på fest, lyssna nätterna igenom på mina tankar,,
Ja ända tills han somnar *asg*
Vissa dagar orkar jag inte ens svara i telefon,,,BAJS!
Jag vill helt enkelt få tillbaka Ankan & må det bli med hjälp av
medicin så får det bli så.
Så nu e de bestämt...
*
Känns inte ok egentligen men det gör det nog så småningom.
Nackdelen med denna tablett var att första veckan så var det
brukligt att få djup ångerst,,
det fasar jag för så är jag extra knasig & skriver konstigare saker så
vet ni varför!
Kuren ska bara vara för 6 månader & inte en minut längre..
*
Nu ska jag ringa *nervös*
Hejdåposs!

2 kommentarer:

  1. Hoppas med dig att det inte är lyckopiller för man är varken glad eller lessen av dem, man bara är åh går runt åh andas. Man skjuter problemen framåt. Åh det är inte bara åh sluta med dem åh de ger biverkningar.
    Det du behöver är att göra upp vad eller vem i din närvaro åh inte närvaro som spökar i ditt huvud.
    Gör upp åh prata ut så kan jag lova dig att det blir bättre.

    SvaraRadera
  2. Jag upplevde inte lyckopiller såå negativt. Jag tycker att det funkade bra för mig och jag kunde både skratta och gråta som vanligt...Men det är ju inte säkert att första sorten man får passar, men då är det bara att försöka prova en ny...
    Det är ju en så kort stund i livet man tar dem så bara man ser det så, så klarar man av det...det blir ju förhoppningsvis bara bättre o bättre...men huvudvärk, torr i munnen och lite yrsel får du nog räkna med...men det går över =)
    Och egentligen varför tveka? Det är det ju kemiskt, för lite serotonin i hjärnan. Diabetikern tar ju insulin för att hjälpa sockret på vägen så varför skulle inte hjärnan få sitt...
    Lycka till!!!
    Kram Millan

    SvaraRadera