måndag 20 juli 2009

Quentin Tarantinofilmhjälp,,,,

*
I går gick det verkligen i slow här i Anknästet..
Det kom liksom inget över dagen, den gick fort i allafall.
Kvällen avslutades med kasslersallad, ostbollar, brieost,godis,cola i
sängen.
2 filmer hann vi med oxå innan ögonen slog igen =)
Reservoir dogs & Desperado.
Är skönt & ha såna dagar ihop oxå, det regnade ju ändå så vad ut &
yra om?
Idag har jag bara dammsugit & dammat lite & handlat.
Träffa på Annika oxå & nä hon var ju inte brun eller så!!
1 vecka i Tunisien,,,,här får det bli "rymndraketen" istället=)

Jag undrar om det är någon här ute som kan Quentin Tarantino?
Jag har för mej att han gjort en film som går ut på att det är en man
som sitter & berättar om en person & allt är påhittat,,
denna mannen haltar..typ Cayso Sauso eller nåt sånt ska han heta
kan inte stava det.
Det kanske inte är han som gjort den men jag är nästan 100 på det
(men i vanlig ordning ska man inte lite på när jag säger att det är så!)
Är det någon som vet vad min förvirrade hjärna menar så berätta
gärna, vill ha den filmen nämligen.

Min son fick en mobiltelefon av sin far häromdagen,,är det bara jag
som är känslig ( vi hade inte pratat om det alls) tycker han är för liten.
Det går förvisso inte att ringa från den men jag tycker det är ett för
stort ansvar för en snart 5 åring att bära omkring på en mobil.
Kanske bara jag ,,jag vet inte.
Är inte intresserad av att ha den här när det är min vecka.
Måste jag det?
Den är ju faktiskt Theos!
Är det bara jag som är knasig?

Förövrigt känner jag att jag mår bra, bättre än på länge.
Harmoni i min kropp, känner mej lugn & lycklig.
Har dessutom världens finaste hane som alltid finns där för mej,
backar upp, kramar mej & älskar mej för den jag är.
Att jag oxå har världens finaste son är ju grädden i moset.
Åh vad jag älskar er båda!
Alla mina fina vänner runt mej har oxå gjort att jag mår bättre!
Tack för att ni finns & alla uppmuntrande inlägg av ni bloggare är
så underbart,,fortsätt gärna att kommentera!

Nu ska jag fortsätta med mina korsord, det passar min hjärna bra
idag.
Hanen är & grejar hoj & kanalbox hos svärmor sen blir det nog
filmtajm ikväll igen,,
Vi väljer mellan
Trainspotting
Hannibal Rising-Ondskan vaknar
Vi får se ..
Hejdåposs!

3 kommentarer:

  1. hej anke-panka!

    ja visst är han kanske för liten för mobil, ludde fick nu när han fyllde åtta:-) men å andra sidan...hade jag varit du hade jag inte valt den striden.
    ja menar, kan han inte ringa på den ändå så..inte bråka om att han inte får ha den "din" vecka typ, för som sagt...man får välja sina strider när det är mycket som man tycker är knas. annars blir det bara bråk och det är så psykiskt jobbigt.
    tycker JAG alltså. överreagerar är väl inte rätt ord, man har alltid rätt till sin egen reaktion. Men som sagt är det värt att ta upp till disskussion och göra det infekterat över det?
    vänta tills han sett Saw 2 filmen typ istället:-)
    då blir det mer " riktigt bråk" om något viktigt...nu blir det bara
    ( kan jag tänka)
    -jaha då gnatar hon om det..vem lyssnar (typ)

    kan jag tro i alla fall att det kan bli så.

    tarantino filmen vet jag inte vilken du menar tyvärr. gillade du reservoir dogs?? jag gillar pulp fiction och from dusk til dawn och kill bill filmerna..men just reservoir dogs tyckte jag inte om av nån anledning.

    kram på dej!

    SvaraRadera
  2. Nä det är inget & ödsla tjafsenergi på var bara mest nyfiken på om det var jag som bara tycker dom är för små för ansvaret =)
    Klart att Saw 2 är nog nåt att hosta över *L* .
    Kill bill är ju kanonbra, just denna var en annorlunda film. Bra men ändå inte..

    SvaraRadera
  3. jag tyckte ludde var för liten men det var att jag fick hans telefon "på köpet" när jag köpte te mej själv o storebror...OCH att det var inbyggd gps typ, att jag kan gå in o titta var exakt han finns nånstans om han skulle komma bort:-) men hittills har lill ludd bara lekt med den och spelat spel på den så inte är det nåt nödvändigt för en femåring:-)
    kram

    SvaraRadera