tisdag 14 juli 2009

Sova är överreklamerat tycker Theo,,,

*
*
Igår var vi hos Theos syster & fikade med familj,mumsig blåbärspaj
slank ner i magarna som Zandra gjort,,tackar.
Fick även snufsa på bebis ända tills hon började skrika =)
Mamma Marie hade något som jag inte hade =/
Tycker det är viktigt att dom får träffas, tyvär alltför sällan.
Sen for vi till Växjö & kollade till grav & handlade färg..nu jäklar ska
snart skapandet sätta igång med mina vinglas som jag fick av Fru C.
Ni får se bild sen =)
Skulle inhandlat cdskivor oxå men si det hanns inte med, får bli en
annan dag,,har visst massor av Blutengel på G,,,=)
Tank u T.
*
Fru C är så fin hon tänker då alltid på mej *asg* jag fick ett sms från
Kanarieholmarna där dom har behagat & tillbringa en del av
semestern!
-Nu skulle du vara med vännen.
Vi är på Kanarieöarna på ORMshow =)
Du är så omtänksam på nåt vis Fru C *L*
Hoppas ni haft det gott iallafall & att inga såna där rymde*ryser*
*
Jag har en son som INTE vill sova på kvällarna.
kl kan bli framåta halv elva & det är aldeles för sent för en 5 åring
Är det någon som har ett tips?
Jag ligger hos honom & lyssnar på saga,kliar på ryggen men icke.
Lampan är tänd, dörren på glänt,,ja de känns som jag provat allt ,,
Det kan ta timmar & jag blir galen av att höra :
-Mamma, när ska ni sova, det är fuskit att ni får vara uppe..bla bla
Drömmen skulle ju vara att han somnar själv i sin säng på kvällen
men nä de går inte för sej & kommer alltid över till oss men det får
han för jag tror han behöver den tryggheten ännu.
Någon som kan tipsa så vore jag glader!
Ska tillägga att han är dålig på att sova & har alltid varit, kan räkna
på båda mina händer dom nätter han sovit en HEL natt & full av
energi hela dagarna!
Är det en 5 års grej eller något annat jag ska vara uppmärksam på?
*
Annars förövrigt så känner jag mej trött, slö ja lite offline.
Var på staden idag med mamma & Theo & då tyckte jag mej att
Theo hoppade & studsade mer än vanligt men det var nog bara mitt
inre som hoppade mer än vanligt, kanske börjar det kicka in nu?
Huvudvärken består iallafall & frysningarna på kvällarna oxå.
,,lite lätt vibrerande känsla & nu är jag såååå trött.
Ja ja jag ska inte klaga,,jag har alla ben & armar i behåll, vänner &
hane som stöttar mej & som jag kan ringa till & som frågar hur jag
mår när jag inte hört av mej på ett tag..de är fint det=)
*
Hade tänkt & städa på riktigt men ,,NÄ jag dammsög istället *lat*
Theo är ute & leker med sin efterlängtade kompis H så jag funderar
starkt på att ta en kopp Java & mina korsord & glädjas åt mitt nya
byxinköp idag,,fukten består i garderoben här nämligen =//
*
Ska ner på stan med Hanen sen & fixa till en sak sen..
sen flytta mammas madrass & sen blir det småplättar till kvällsmat!
*
Jo kan leva med denna dagen oxå!
*
Hejdåposs!

1 kommentar:

  1. hej kaffekompis! det enda jag kan tänka på är att tidigarelägga sovdagset, alltså, om han brukar gå o sova vid åtta, testa vid sju...min lille ludd har alltid haft svårt att somna, men det funkar bättre om jag lägger honom tidigare, när han "inte är så trött att han blir övertrött o kan vara vaken till tolv"
    lillfis är lika dan...
    annars kan vissa barn vara svåra. sen vet jag ju inte när han vaknar på morgonen men även där om han sover länge, så väck honom tidigt...
    svårt det där. men sen är det skitbra att få dom att sova i egen säng, mina har gjort det från tre år ungefär. då har vi kvällsrutin. anton ville alltid man skulle ligga jämte o det kunde ta timtal...vi körde ett par skitjobbiga nätter där han fick sova i sin säng i sitt rum. (jag tror inte att det har så mkt med trygghet att göra, för dom ska veta att även sin "egen" säng är en trygg o säkert plats att sova i) sen om dom vaknar på natten är en annan femma, då kanske dom drömt en mardröm eller så...men som sagt. jag tror att får du in en rutin o sova egen säng, en saga eller kanske en film om han varvar ner av det vill säga...
    så kanske det löser sig..
    sen är det upp o ner hemma med nu på sommaren för här är dom uppe till elva men sover å andra sidan till tolv på dan med!

    kram på dej!

    SvaraRadera