måndag 27 juli 2009

Kaffebryggsrengöringstips mottages gärna...

*
Detta pysslade vi med igårkväll förutom grillning =)
Vinbär & jordgubbspaj
nagelmålning,,
*
Pajen blev liite sur men ätbar men banan & jordgubb är godare!
Tänkte oss att kolla på en film i sängen men ack så trötta vi var, bara
att slå igen globarna istället & ta skönhetssömn!
*
Idag tog vi en tur ner på stan.
Hanen fyndade en skjorta till bröllopet vi ska på..halva priset på
Dressman (som alltid tycker jag där) .
Temat går ju i svart/vitt på bröllopet.
Jag & Theo är klara & Hanen har bara byxor kvar skor fyndade vi ju
på loppis nyss !
Sen tog vi en tur till Nya djuraffären här i stan, åh vilket fint ställe
det var.
Trevlig personal & inbjudande lokaler.
Jag blev kär i en ödla men min hane är inte riktigt förtjust i dom
tyvärr & även ett Marsvin kan jag tänka mej, risken är att Cajjo
tycker lite för bra om den & tar fram sin jaktinstinkt men grymt fina
är dom små liven,,får nog kolla på en lösning på detta.
Theo fick hålla i kanin, marsvin, råtta, ödla & en ORM!
Jag var INTE i rummet då han höll i ormen kan jag tala om =)
*
den kittlade lite tyckte han,,
*
Nu är det så att denna djuraffär erbjuder fobiträning oxå så nu har jag
bokat in en tid för att bota min fobi mot ORMAR.
Vet inte hur det ska gå till men jag gör detta för Theos skull, jag kan
inte föra över min rädsla på honom så målet är att jag ska kunna hålla
i den när Theo är med utan att få panik.
Ni kommer bli uppdaterade jag lovar.
Första tiden är om 3 veckor.
När jag tagit tag i så mycket annat i mitt liv så är det lika bra att
fortsätta & beta av sånt som jag kan göra något åt!
*
Sen blev det slapp, Theo hade grannpojken här & lekte & jag bara
yrade.
Ikväll bakade vi scones & de gillade killen..han åt 4 stycken *L*
*
Så nu tänkte jag han skulle somna *fnissar åt min humor*, jag ska ta
kvällskaffet & kvällsciggen & hänge mej åt mina korsord.
I morron ska jag ragga ett vitt linne, dricka kaffe på den
Amerikanska verandan & sen ska vi klippa oss..
,,ja det blir fullt ös här visst!
*
By the way,,kan någon ge mej ett tips på hur jag kan få rent
kaffebryggaren?
Jag tycker att det börjar smaka lite beskt, vet att det finns färdiga
påsar att köpa men arbetslös smålänning så kanske skafferiet kan
ha nåt att erbjuda,,tips mottages gärna.
*
Hejdåposs!

5 kommentarer:

  1. Attans vad du har hunnit med idag,,,:-)Har inget tips på det där med kaffebryggaren men jag vet att de där färdiga påsarna kostar typ en 10:a. Kramiz

    SvaraRadera
  2. vad säger hon Ankepanka? då får jag nog attans tralla ner dit till djuraffären och köra ett race med min spindelfobi som nästan förlamar mig!!! TÄNK om man blev botad...åh då kunde jag åka till thailand eller städa garage eller göra saker som kan involvera spindlar utan att dö!
    wow. berätta mer över kaffet.-)
    kram

    SvaraRadera
  3. Avkalkning, kaffebryggare
    Hushållsättika i vatten (två dl ättiksprit till 8 dl vatten). Låt hälften av vätskan rinna igenom. Stäng av, låt verka i tio minuter. Slå på igen och låt resten rinna igenom. Skölj genom att låta 2-3 liter vatten gå igenom bryggaren.

    Lycka till från Millan =)

    SvaraRadera
  4. Marsvin!!
    Skall jag skicka ett par stycken??
    Inga problem.
    Har massor. :-)

    SvaraRadera
  5. Har haft lite bloggtotka men är nu tillbaks...
    kikar runt o ser vad du haft för dej.
    må så gott. kram

    Ps, kaffetips har jag inte...dricker inte kaffe i denna familj...

    SvaraRadera