måndag 16 mars 2009

Första dagen,,,


Släck för klimatet
Den 28 mars 2009 klockan 20.30-21.30 släcker miljontals
människor ljuset i en manifestation för klimatet.
Världen förenas i en enkel handling-att släcka ljuset under en timme.

Fick detta på mejl från vetlanda kommun idag, visst är det bra men
om vi nu ska värna om klimatet & få det till att bli bättre så tycker ju
jag då kanske att varför inte sänka priset på tågbiljett,
smidigare busstrafik, upplys om mer samåkningsplaner..
det finns massor som vi faktiskt kan göra ,,mer än att släcka ljuset 1 h!

Nu har jag varit på arbetsförmedlingen, det är såna konstiga regler!
Jag blev lite arg där inne,var nästan så att pekfingret kom upp,
vet ju att det inte är hennes fel men vilka regler!
Jag vill inte söka jobb i hela landet men det måste jag bara för att jag
ska ha ersättning från akassan,
dom skiter totalt i att jag har en son varannan vecka.
Jag frågade henne rent ut att du menar att jag kan ha sån otur så
jag måste välja mellan min son & ett arbete!
-Ja sa hon det är dom reglerna vi måste följa, vi är i sverige!
( det var då jag blev arg)
Jag vill inte söka jobb som det jag har arbetat med nu men det måste
jag för att det är det sista jag har arbetat med,,
Jag var tvungen att plocka bort ett av mina egna yrkesval & byta ut
mot "demontering",,,sen måste jag ringa kundtjänst & redovisa vilka
jobb jag sökt & har jag inte sökt jobb i hela sverige var 6:e vecka då
blir jag utstämplad....
Ska ringa akassan nu & ta reda på hur det funkar med stämpling &
timmar & annat bläää,,,,,
Hua, känns som om jag kommer bli arg många gånger på regler som
satts av några som aldrig varit arbetslösa eller har en fet fallskärm att
vila på!,,,
Lugn & fin nu! =))

Känns märkligt, vara "ledig " & inte ha Theo här men ska fråga hans
pappa snällt om jag kan låna en dag när han ändå ska vara på dagis!

Diskdax,väntar på att hanen ska sluta jobba & i kväll ska jag göra
mina naglar!

Hejdåposs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar