lördag 27 juni 2009

Hund, unge& tvättid=godkänt

*
I går hade Hanen debut med hund, unge & tvättstuga =)
Theo ville inte följa med till Morfars grav igår så då fick han valet att
få vara hemma med Cajjo & Hanen.
& mina goda bloggläsare,,det värmde & gladde mej enormt att
han gjorde det valet, det måste betyda att han tycker om Hanen
& att vara med honom på riktigt inte bara i ord.
Tvätten fixades galant & dammsugit & diskat var det oxå,,,
kan leva med detta=)
***** stjärnor får han =)
*
Idag var jag sugen på att åka med Hanen & hans klubbkompis till
Öland & en mcträff över dagen men Theo var inte med på noterna att
vara hos mormor hela dagen så mitt Ankhjärta fixade inte det så jag
blev hemma =),
Vi spelade minigolf istället med mamma & Sören.
Theo fuskade bara lite granna & jag kan hålla med om att det är ju
smidigare att slå bollen när den ändå är i rullning *L*
Jag kom 2:a iallafall & Theo vann enligt han själv,,,
han hade ju flest poäng =))
Hade tänkt att åka & ta debutbadet för i år & bruna till min blekfeta
kropp en aning men Theo ville leka på gården med kompisarna & det
kunde han ju få,,jag fastnade framför Ps 2 =¤.
*
Nu kollar grabbarna på Speedway & jag har inte riktigt det intresset,
håller ALLTID på den röda ,,det är en fin färg!
Ja jag kan ju blogga lite istället då *L*
Theo har en förmåga att hoppa upponer mest hela tiden i ALLT!!!
(Blir galen ibland),,,så även vid matbordet till mitt stora förtret.
Tjat,tjat,tjat
Så summan är ju att det blir mat typ överallt runt honom,på honom
Ja ni vet säkert vad jag skriver om ni som har barn eller finns i dess
närhet!
Hur som hur så sa jag till honom ikväll att han skulle sitta ordentligt.
-Varför då ? undrade han.
-Jo för att det sprutar mat runt dej & på dej och det är ju inte precis
du som tvättar här hemma! sa jag då.
-Nä det är Robban säger han då ungen *L*
*
Tack för det televerket,,här har jag tvättat & städat i snart 2,5 år
& så gör Hanen det en gång & helt plötsligt gör han det alltid & har
alltid gjort..*asg*,,,
Hmmm hur tolkar jag detta,,
*
Natten till Torsdagen var det en tjej som blev misshandlad så hon
fick åka till sjukan & bestulen på plånbok, mobil någonstans på min
gata(den är lång), fick reda på idag att det var här precis utanför
våra hus,,läskigt!
Undrar ju genast vad det är för något & om den finns här på dagtid
oxå & vad är denna ute efter,,,
Hua,,hoppas jag slipper se den & att den gör bäst i att INTE ha
intresse av barnen.
*
I morron ska Theo på sitt allra första barnkalas,,
Är inte det tidigt?
Måste Theo oxå ha kalas nu då?
Hur som hur så var vi & handlade paket igår,,det bidde Tattoos &
ett memoryspel,,hoppas han blir glad.
Är ju dösvårt att veta vad som passar & allt e ju så dyrt!
*
Ska passa på att hälsa på Tina mitt över kalasgatan,,ska bli mysigt
är så längesen vi bara satt ner & tjatade..
*
Ha en fortsatt mysig kväll är väl lite kvar på den däringa
åkaruntisandensporten men si jag har en fin korsordstidning på
bordet *L*
*
Hejdåposs!

5 kommentarer:

  1. Han blir 5 i Augusti.

    SvaraRadera
  2. Ska bli så mysigt att få besök av en liten Anka imorgon! KRAM på sig!

    SvaraRadera
  3. hej kära anka. för det första: åkaruntisandensporten=kul hur kul som helst jue!!!
    vad gäller theo, det har varit ett o annat kalas i den åldern, men lite små är dom allt, tror INTE han behöver ha nåt kalas. blir ju mer i skolan sen som det brukar kalasas..
    när det gäller barn o deras syn på vad föräldrar gör o inte gör:
    Ludd hade svarat på frågor när ha nvar typ tre-fyra år, och en mamma
    är en som bakar kladdkaka och kramas hårt och säger att hon älskar dej HEla TIDEN:-) en pappa är en som skojar och lyfter upp en i taket!
    det är vad vi föräldrar uppenbarligen gör:-)
    kram på dej!

    SvaraRadera
  4. Har det kommit fram vem som misshandlade tjejen?
    Fy så läskigt =(

    SvaraRadera