torsdag 18 juni 2009

Innebörden av stolt,,,

*
Ja då var det snart Midsommar,,,varför vara förvånad över regnet?
Det är väl ganska vanligt förekommande,,förra året tillbringade jag
denna helg i Kungsör & där blåste det & regnade det så partytält &
förtält flög !
Får hoppas att partytältet är väl förankrat i morron annars får vi
leka"jaga partytält i Hok " =)
*
Idag var denna veckan till ändä på simskolan, jag är så stolt över
honom & framför allt glad att jag inte lyssnade på hans pappa utan
bokade simskola,,detta kommer vara till så pass mycket nytta !
Talade om för Theo igår att jag var stolt över honom för att han var
så duktig på simskolan.
Han fick inte riktigt ihop betydelsen med stolt så då förklarade jag
vad stolt betydde..då sa han den lille..
-Mamma jag är stolt över dej med.
-Jaha, varför då? sa jag
-Jo därför att du var så duktig & tittade så bra på mej när jag
simmade.
Se där fick han ihop det med ordet stolt!
*
Varit & trängts med folket idag & shoppat jordgubbar & gräslök,,
det var på min lott att handla..fixat!
Det blir knytkalas med flera folk som vi inte känner & det ska bli
himlans kuligt,
Svea rikes Snorska trädgård,,där ska vi dansa kring
Fallosymbolen likt små grodor,,äta rå fisk & potatis med dill i..
röda bär & grädde..grilla framåta kvällen.
I lugn & ro, pimpla vin & myza..det behövs.
Bara en sak som är deppig,,,INGEN THEO,,det är pappavecka,,
hade så gärna velat fira midsommar med honom, binda krans &
allt som hör till.
Hanen jobbar till 17 tyvärr så han tar hojen efter det.
Cajjo & jag tar bilungen .
Vad har ni själva för planer på helgen?
*
Nu är det dax att hämta Theo på dagis, dom har dansat kring
stången i full regnmundering.
Vi ska grilla ikväll & äta jorgubbsobananpaj *mumma*
mysa hela kvällen låååååååång & hoppas på att tiden står still,,,
njuta av Theo,,familjemys..
*
C u..
*
*
Hejdåposs!

2 kommentarer:

  1. Vi har en 50-årsfest coming up!

    SvaraRadera
  2. jag tänkte lite för mig själv i dag, när jag var uppe på "ditt" område, och lämnade Lill-fis till exet ( ant och ludd var redan där)
    att du satt o var lessen för att du inte har barnet för exet ska ha,
    och jag tvingar på mitt ex mina ungar även det som inte är biologiskt hans Lill-fis:-)
    så knäppt livet kan vara va?
    tänk vad skönt lite självvald barnfrihet är,
    och vad hemsk den är så fort man inte bestämmer själv när man får o inte får ha sitt egna barn...

    dessutom får MITT EX höra rätt ofta, att han råkade stå för lite bakpulver, medans jag stod för ugn mjöl ägg socker o smör och arbetinsats...
    då är fan-imej-kakan mest min oxå, eller hur??
    vet i o f s inte om exet håller med mej om just detta...

    midsommar firas hemma med släkt o vänner förhoppningsvis på vår altan men då faen får det vara uppehåll för taket ä int klart än..
    gla midsommar på dej!

    SvaraRadera