söndag 14 juni 2009

Gott & blandat,,,

*
Hualigen sicken slöedag, vi har bara spelat tvspel,kollat på tv & ja
slappat.
Jag har & är slötrött & theo har inte varit riktigt på humör vet ej om
han ska bli sjuker den stackar pöjken,,hoppas inte detta!
Vi var så lata så det blevo pizza till middag idag & sen var vi tvugna
att kika in i den nya godisaffären,,,ja det är ett ställe jag LÄTT skulle
kunna bli stammis på men nähä så skoj ska vi INTE ha men en gång!
Gotteligottgott,,något för alla ;)
*
Detta får bli det sista i godisväg för nu är det livboj snart & visst de
är ju bra till sommaren om jag skulle få för mej & drunkna men nä,,
jag trivs inte,,ut & prommenera är nog kadunder!
Är bara så inutah-e lat,,jag är nog mästare i lathet,,gillar det när jag
väl sätter igång ,,suck!
Såg reprisen av Greys Anatomi idag,,jag tycker inte det är fair när
dom kör säsongsavslutning så,,vänta så länge på att få svar,,
nä taskmörtar e vad dom är för jag kommer med all säkerhet att
glömma att titta på första avsnittet efter sommaren =(
Hmmmmm
*
Usch ikväll hade vi en fight jag & min son,,det känns inte bra.
Han lyssnar inte & gör allt annat & har fått för sej att om han lipar
så får han det han vill.
,,visst hans vilja växer i skogen (ibland)!
Det är alltid så dom första dagarna efter byte,,är så trist men
samtidigt så kan ju inte en snart 5 åring bestämma,,tycker jag.
Han fick ett val i att ta på sej pyjamas utan allt annat så skulle vi
mysa & äta godis men det var roligare att vända upponer på
gunghästen & göra allt som han inte skulle,,ja vad blev summan?
Jo han åkte i säng utan mys & utan godis,,storgråtande & jag försökte
förklara,,usch nu känns det så trist inom mej, vill inte bråka den
veckan han är här men samtidigt måste det ju finnas regler,,,
Jobbigt att vara varannanveckamamma när det inte funkar att prata
regler med den andra föräldren!
Vill ju helst vara varjeveckamamma....är ju oxå en bidragande orsak
till mitt mående iblland!
Älskar ju att ha honom runt mej.
*
Nä dax att sluta blogga, film med hanen i sängen.
I morron är det dax för premiär för simskola för lillfisen, hoppas nu
det blir bra så jag slipper höra en sur kommentar från den andre,,
"han tyckte nämligen att det var helt onödigt för han kommer inte lära
sej simma ändå hade varit bättre att vänta tills de kommunala
simskolorna! Dom är ju gratis oxå!"
Negobert & klagobert skrev visst nu!!!!!
*
Efter simskolan åker vi till mitt Cillaben,,ska bli så lovely,,
ge varandra energi.
*
Hejdåposs!

3 kommentarer:

  1. trist med bråk. jag vet att min Ludd brukar vara upp o ner när han kommer hem efter att ha varit hos T. det tar en dag eller två att varva ner. men sen är ju theo mitt i självständighets-fasen, nu är ju åldern när dom plötsligt blir så stora (tycker dom själva) och allt man säger är fel...
    jag är ju varjevecka mamma, men jag kan bli avis på T som får ex ha Storkillen hos sig en hel helg, och det är bara dom två. ensamma. hur trevligt blir det inte då? här är det ju hela konkarongen, hunden och alltid två syskon o sambon...det blir ju inte samma som att sitta själv med sin pojk o spela sommarkrysset liksom. ( som T o anton gjort i lördags, gulligt va? rockern och Plankton spelar sommar kryss o dricker oboy och det var SÅÅ nära dom vann:-)
    kram i alle fallen.

    SvaraRadera
  2. Min son och jag har gått igenom samma visa innan han började skolan. Jag känner igen mig i varje ord. Jag vet inte om det är en tröst men jag vet hur du känner dig....

    Jag tyckte du gjorde rätt som var konsekvent. Bara det är en styrka!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Bra med regler åh att hålla sig till dem åh inte vika sig för då är det bortkastat direkt.
    Ni kommer må bättre både du åh han med regler. Då uppskattar de saker mer när det där kuliga åh roliga kommer =)
    Kram Nabor

    SvaraRadera